English version
Новини → Новини

Національна рада вилучила із переліку дозволених для ретрансляції в Україні програм 14 російських телеканалів

 

Регуляторний орган на засіданні 17 березня, розглянувши результати моніторингу низки іноземних телевізійних програм, вирішив вилучити із Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України 14 російських телеканалів. Основна причина – трансляція комерційної реклами.

 

Вилучено, зокрема, такі телепрограми: «Радость моя», «Музыка Первого», «Оcean–TV», «HD Life», «ТДК (Телевизионный Дамский Клуб)», «24 Док», «Детский», «STV», «Индия ТВ», «Здоровое телевидение», «Ля-минор ТВ», «Еврокино», «Drive», «Мать и дитя».

 

Усі зазначені іноземні програми мають юрисдикцію Російської Федерації, яка не є підписантом Європейської конвенції про транскордонне телебачення. Відповідно до частини дев’ятої статті 13 Закону України «Про рекламу» трансляція (ретрансляція) реклами, яка міститься у програмах та передачах іноземних телерадіоорганізацій, що не підпадають під юрисдикцію держав ˗ членів Європейського Союзу або держав, які ратифікували Європейську конвенцію про транскордонне телебачення, заборонена. Однак на всіх цих каналах, окрім «Еврокино», «Drive», «Мать и дитя», транслювалася комерційна реклама.  На деяких із них зафіксовано й інші порушення українського законодавства.

 

Так, на телеканалі  «ТДК» зафіксовано перебільшення передбаченої частиною сьомою статті 5-1 Закону України «Про рекламу» максимальної тривалості трансляції телепродажу. Загальний обсяг таких передач 22 лютого становив 4 години 44 хвилини, а 23 лютого – 5 годин 54 хвилини на добу, а загальна тривалість передач (телемагазинів) протягом астрономічної доби на не спеціалізованих з телепродажу каналах мовлення відповідно до закону не повинна перевищувати трьох годин на добу.  Крім того, в передачі «Личный психолог»  пропонувалися телекомунікаційні послуги (з використанням телефонного зв’язку) екстрасенсів, парапсихологів, медіумів тощо, що є порушенням частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

 

Під час обговорення із представником дистриб’ютора питання щодо телеканалу «Детский» член Національної ради Сергій Костинський повідомив, що  в ефірі цього каналу зафіксовано трансляцію анімаційних роликів «Мультироссия», які входять до циклу коротких мультфільмів, що містять популяризацію різних міст і регіонів Російської Федерації і мають ідеологічний характер. Зокрема, демонструвалися короткі заставки «Моя родина – Россия», «Столица нашей родины – Москва», «Автомат калашникова – наше национальное достояние» тощо.

 

На телеканалі «STV» транслювалися аудіовізуальні твори за участі В. Перфілової (Валерія), Й. Кобзона, С. Пʼєхи, С. Безрукова, Г. Лепсверідзе (Г. Лепс), Й. Пригожина, яких внесено відповідно до абзацу десятого частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» Міністерством культури України до Переліку осіб, які загрожують національній безпеці України.

 

На «Ля-минор ТВ» зафіксовано розміщення аудіовізуальних творів за участі О. Газманова. Ю. Гальцева, Й. Кобзона, О. Розембаума, яких внесено до вищезазначеного Переліку.

 

Трансляція фільмів  за участю Ж. Депардьє, який є в Переліку осіб, які загрожують національній безпеці України, зафіксована на телеканалі «Еврокино».

 

Телеканал «Drive» розмістив передачі «ДПС. Мужская работа» про службу ДПС МВД РФ і передачі «Дорогами Крыма», що мають ознаки порушення абзацу 9 частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», згідно з якою не допускається використання телерадіоорганізацій для трансляції телепередач, виготовлених після 1 серпня 1991 року, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України. Також під час моніторингу було зафіксовано трансляцію передачі «Мастер-класс для звезды», що містила відеокадри з Й. Кобзоном.

 

Телеканал «Мать и дитя» вилучено із Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України у зв’язку з тим, що він не мовить на супутнику. За даними реєстрів Роскомнагляду, дозвільні документи (ліцензії) Російської Федерації на телевізійне мовлення телеканалу «Мать и дитя» втратили чинність.

 

Член Національної ради Сергій Костинський нагадав, що моніторинг пакета цих телепрограм є продовженням роботи, розпочатої регуляторним органом у 2014 році, і за цей час у дистриб’юторів і провайдерів програмної послуги була можливість переконатися, чи відповідають ці телевізійні канали європейському та вітчизняному законодавству.

 

Рішення Національної ради про вилучення  із Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України 14 іноземних програм набуває чинності через місяць з дня його оприлюднення.



  Додати до закладок     Роздрукувати сторінку   Повернутись до розділу  


Пошук по реєстру та архіву

Оберіть місце пошуку:

Текст:

 
 






Фотогалерея

Зустріч із Головою Офісу Ради Європи в Україні, Представником Генерального секретаря Ради Європи з питань координації програм співробітництва Ради Європи Мортеном Енбергом, м.Київ,12 липня 2016 р.