English version
Новини → Новини

Російський телеканал «Дождь» вилучено із переліку іноземних програм, дозволених для ретрансляції

 

Національна рада 12 січня вилучила російський телеканал «Дождь» із переліку програм, що відповідно до чинного вітчизняного законодавства та Європейської конвенції про транскордонне телебачення дозволені для ретрансляції у кабельних мережах України.

 

Під час моніторингу ефіру телеканалу «Дождь» у періоди з 4 по 6 листопада 2016 року, з 29 грудня 2016 року по 1 січня 2017-го було зафіксовано наявність ознак порушень вимог частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» і частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію».

 

Зокрема, транслювалися сюжети з інформацією, яка свідчить про невизнання державних кордонів та посягання на територіальну цілісність України. Свідченням чого є демонстрація в ефірі (зокрема в передачі «Здесь и сейчас») і на сайті телеканалу карт, на яких територія Криму позначена як складова частина території Російської Федерації.

 

Окрім цього, 12 серпня 2016 року в ефірі телеканалу було розміщено висловлювання кореспондента Володимира Роменського, що містять інформацію про визнання державного кордону між Кримом і Україною і, як наслідок, невизнання територіальної цілісності української держави.

 

Моніторинг, проведений 31 грудня 2016 року, виявив популяризацію правоохоронних органів держави-агресора (стаття 15-1 Закону України «Про кінематографію») у фільмах «О чем еще говорят мужчины» та «Быстрее, чем кролики».

 

Під час обговорення цього питання на засіданні член Національної ради Сергій Костинський нагадав, що  телеканал «Дождь» було визнано таким, що відповідає законодавству України і Європейській конвенції 24 грудня 2014 року. Згідно з офіційним релізом компанії того дня канал гарантував дотримання українського законодавства. Водночас, за словами Сергія Костинського, упродовж усього 2016 року неодноразово фіксувалися ще й порушення телеканалом рекламного законодавства. «Тобто «Дождь» транслював російську рекламу на території України, хоча не мав на це права. На підставі подібних порушень Національна рада обмежує трансляцію будь-яких інших російських каналів», - зауважив він. Регуляторний орган звернувся до телеканалу з проханням усунути порушення й «отримав від пані Синдєєвої лист, що порушення законодавства припиняться». За 2 місяці з’явилася українська версія «Дождя», яка розповсюджувалася через Інтернет, але вона так і не надійшла до Національної ради для адаптації. Крім того, не вирішено питання з тим, щоби провайдери транслювали саме цю версію, тому досі транслюється версія з російською рекламою, розповів Сергій Костинський.

 

А трансляція (ретрансляція) реклами, яка міститься у програмах та передачах іноземних телерадіоорганізацій, що не підпадають під юрисдикцію держав ˗ членів Європейського Союзу або держав, які ратифікували Європейську конвенцію про транскордонне телебачення, заборонена відповідно до частини дев’ятої статті 13 Закону України «Про рекламу».

 

Сергій Костинський також поінформував, що журналісти «Дождя» відвідують Крим для висвітлення окремих подій, порушуючи українське законодавство. Він наголосив, що зазначені порушення є постійними.

 

Рішення Національної ради про вилучення іноземної програми «Дождь» із Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України  набуває чинності через місяць із дня його оприлюднення.



  Додати до закладок     Роздрукувати сторінку   Повернутись до розділу  


Пошук по реєстру та архіву

Оберіть місце пошуку:

Текст:

 
 






Фотогалерея

Розширене засідання робочої групи зі створення правил захисту дітей у медіа, м.Київ, 19 квітня 2017 р.