24 – 31 жовтня – Всесвітній тиждень медіа та інформаційної грамотності - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

24 – 31 жовтня – Всесвітній тиждень медіа та інформаційної грамотності

Цьогорічний одинадцятий за ліком Всесвітній тиждень медіа та інформаційної грамотності (GlobalMILWeek2022) присвячений темі «Плекання довіри: імператив медіа та інформаційної грамотності». Він проходитиме із 24 по 31 жовтня у Нігерії. Заявки на участь у цьому заході приймаються до 11 жовтня.

 Щорічний Всесвітній тиждень медіа та інформаційної грамотності, започаткований у 2012 році, проводиться Організацією Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) спільно з Альянсом з питань медіа та інформаційної грамотності, Мережею університетів з медіа та інформаційної грамотності ЮНЕСКО і міжкультурного діалогу (UNESCO-UNAOC; MILID) й іншими партнерами.

Під час проведення GlobalMILWeek2022 заплановано узагальнити інформацію про наявні проблеми у сфері довіри й солідарності медіа, визначити майбутні кроки розв’язання нинішніх проблем за допомогою підвищення рівня медіа та інформаційної грамотності в рамках плекання довіри і протидії недовірі до медіа.

GlobalMILWeek2022 складається із 7 масштабних тематичних напрямів:

  • Просування медіа та інформаційної грамотності як рушійної сили в рамках плекання довіри, соціального захисту і колективної солідарності.
  • Пришвидшений доступ людей до медіа та інформаційної грамотності паралельно із зростанням темпів розвитку універсального цифрового зв’язку. Це забезпечить наявність у людей компетенцій у сфері медіа та інформаційної грамотності, коли вони повністю опанують можливості цифрових технологій. Отже, люди зможуть більш критично використовувати нові можливості підключення.
  • Діяльність щодо зміцнення медіа та інформаційної грамотності як ключового елемента реалізації основних прав людини, що просуває медіа та інформаційну грамотність для всіх.
  • Популяризація нових глобальних стандартів ЮНЕСКО у сфері медіа та інформаційної грамотності.
  • Розробка інноваційних способів подолання нерівності в доступі до медіа та інформаційної грамотності.
  • Партнерство і фінансування з метою зміцнення довіри до медіа і солідарності з ними та інформаційної грамотності на всіх рівнях суспільства.
  • Просування політики медіа та інформаційної грамотності на організаційному, національному і регіональному рівнях у рамках забезпечення справедливого та етичного доступу до якісної інформації.

Під час GlobalMILWeek2022 також відбудуться тематична конференція і молодіжний форум.

Молодіжний форум GlobalMILWeek2022 буде присвячений темі «Медіа та інформаційно грамотна молодь залучається до плекання довіри та солідарності». Це чудова нагода для молодих людей і молодіжних організацій у всьому світі взяти участь у створенні інноваційного навчання медіа та інформаційній грамотності. ЮНЕСКО і партнери закликають молодь взяти участь у віртуальному хакатоні[1], спрямованому на розробку інноваційних рішень певних соціальних проблем, пов’язаних із цьогорічною тематикою заходу. До участі запрошується молодь із локальних шкіл, університетів, молодіжних центрів і молодіжних організацій, а також молоді лідери з усього світу. Команда переможців хакатону буде представлена на форумі Global MIL Week Youth Agenda Forum.

Подати заявку на участь можна до 11 жовтня 2022 року за посиланням:

https://forms.office.com/pages/responsepage.aspx?id=Uq5PHbM5-kuwswIpVrERlHEuMnsWZYBIkNWSXFsxhU5UM0NaUU1ZRFYzNTBNTzNCSzJIMjNIRk9MSi4u

 

Деталі участі (графік, умови, завдання, формат, суддівство, критерії оцінювання, визначення переможців) за посиланням:

https://www.unesco.org/en/media-information-literacy-week/fourth-youth-hackathon?hub=66833

 

Окрім того, ЮНЕСКО пропонує 10 способів відзначення GlobalMILWeek2022:

Організуйте День медіа та інформаційної грамотності

Організуйте День медіа та інформаційної грамотності у вашій громаді, об’єднавши різних учасників, що функціонують у сфері медіа та інформаційної грамотності (локальні медіа, медіаексперти, політики, студенти, представники академічної спільноти, громадські організації у сфері медіа тощо).

Організуйте відповідні заходи у вашому місті

Якщо ви є активним громадянином міста (представник муніципалітету, оператор громадського транспорту, співробітник міської бібліотеки, музею, лікарні, готелю тощо), ви можете організувати місцевий захід, круглий стіл чи виставку. Також можна виставити плакат Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності чи інші освітні плакати, пов’язані з медіа та інформаційною грамотністю, у ваших приміщеннях або громадських об’єктах міста таких як мерія, станції громадського транспорту, міські пам’ятки тощо.

Основна тема медіа та інформаційної грамотності в університетах

Відповідні освітні/навчальні заклади запрошуються для організації спеціальних дебатів, лекцій або колоквіумів для просування медіа та інформаційної грамотності по всьому світу. Департаменти комунікації, інформації та бібліотечної справи й освіти можуть поширювати результати досліджень на теми, пов’язані з медіа та інформаційною грамотністю та міжкультурним діалогом.

Використовуйте соціальні мережі для підвищення обізнаності громадянського суспільства про медіа та інформаційну грамотність

Хороший спосіб просування медіа та інформаційної грамотності – використанні медіа та технологій як засобів для реалізації цієї мети. Використовуйте соціальні медіа для просування медіа та інформаційної грамотності в усьому світі. Використовуйте хештег #GlobalMILWeek і діліться своїм досвідом зі світом!

Надішліть лист

Надішліть лист, електронний лист або повідомлення в соціальних мережах своїм локальним медіа та суспільним мовникам, громадським і шкільним/університетським бібліотекам, місцевим неурядовим організаціям, інтернет-провайдерам, молодіжним організаціям, операторам громадського транспорту, міському голові тощо з проханням, щоб вони робили більше для просування медіа та інформаційної грамотності у вашій громаді. Ви можете пропонувати теми, які є частиною GlobalMILWeek2022.

 Дайте голос молоді

Молодь є основним користувачем інформації, медіа та нових комунікаційних технологій. Як ніколи важливо підтримувати нове покоління, щоб ефективно залучати їх до підвищення рівня медіа та інформаційної грамотності. Розмова молоді з молоддю і розмова молоді з дорослими є потужними способами надати їм можливості бути активними промоутерами медіа та інформаційної грамотності. Заохочуйте молодь, щоб її голос був почутий. Молодіжні організації можуть організовувати короткі вебінари та дискусії/дебати у рамках своїх молодіжних мереж. Заохочуйте молодь вести блог про медіа та інформаційну грамотність і міжкультурний діалог. Медіа, технологічні посередники, журналісти і бібліотеки, як онлайн, так і офлайн, можуть залучати молодь за допомогою інтерв’ю, інформаційно-просвітницьких заходів у громаді, щоб висловити свою думку щодо медіа та інформаційної грамотності та міжкультурного діалогу.

Приєднайтеся до Глобального альянсу партнерства з медіа та інформаційної грамотності (GAPMIL)

Сприяти медійній та інформаційній грамотності в глобальному масштабі, приєднавшись до GAPMIL, щоб пройти коротке опитування. Це запорука відданості діалогу. Приєднавшись до GAPMIL, ви візьмете участь у глобальній роботі зі спільними цілями. Спілкуйтеся з іншими партнерами на національному та регіональному рівнях. Вивчіть питання щодо створення національних або регіональних асоціацій/мереж медіа та інформаційної грамотності там, де їх немає – підключіть їх до GAPMIL.

Сприяти публікаціям і акціям ЮНЕСКО

Ви можете завантажувати, виставляти, розповсюджувати чи твітувати посилання на публікації, створені або підтримані ЮНЕСКО та іншими партнерами:

Перегляньте інші публікації ЮНЕСКО.

[1] Хакатон (англ. hackathon, від hack (хакер) та marathon – марафон) – захід, під час якого різні спеціалісти в галузі розробки програмного забезпечення інтенсивно і згуртовано разом працюють над розв’язанням якоїсь проблеми або створенням нового додатка чи сервісу.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше