29 порушень за 4 дні - британський медіарегулятор оприлюднив результати розслідування щодо Russia Today - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

29 порушень за 4 дні – британський медіарегулятор оприлюднив результати розслідування щодо Russia Today

Медіарегулятор Британії (Ofcom) виявив, що після вторгнення росії в Україну міжнародний телеканал Russia Today (RT) в інформаційно-аналітичних програмах та при висвітлення поточних подій порушував правила щодо неупередженості 29 разів упродовж чотирьох днів, коли здійснювався моніторинг програм.

Під час розгляду важливих питань, таких як війна або конфлікти (у цьому разі йдеться про війну в Україні), всі ліцензіати Ofcom повинні дотримуватися особливих вимог щодо неупередженості, які передбачені Кодексом мовлення Ofcom. Ці правила вимагають від мовників, аби вони додатково вживали заходів для належної неупередженості. Зокрема, необхідно надавати глядачам широкий спектр важливих думок і поглядів.

В інформаційно-аналітичних програмах має бути можливість повідомляти про суперечливі питання та висловлювати позицію з таких питань, навіть у тому разі, якщо така позиція є дуже критичною. При цьому дотримання відповідних вимог щодо неупередженості в процесі здійснення мовлення особливо важливе в ситуаціях, коли події швидко змінюються, а потенційно шкідлива дезінформація доступна в мережі Інтернет.

Ofcom провів 29 розслідувань щодо RT після отримання скарг від глядачів та за результатами власного моніторингу. Вони стосувалися порушень правил неупередженості в 15-ти інформаційно-аналітичних програм RT від 27 лютого 2022 року, 12-ти – від 1 березня 2022 року та однієї – від 2 березня 2022 року, а також документального фільму «Донбасс вчера, сегодня, завтра», який повторювався 1 та 2 березня 2022 року.

У кожному випадку було виявлено, що RT здійснює висвітлення інформації з порушеннями правил неупередженості щодо війни в Україні. Ofcom вважає, що такі порушення були серйозними і повторювалися.

Russia Today більше не здійснює мовлення у Великій Британії. 18 березня 2022 року Ofcom відкликав ліцензію на мовлення, ґрунтуючись на тому, що RT і ANO TV Novosti не  відповідають вимогам для суб’єктів, які можуть  мати ліцензією Ofcom.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше