Бельгійський медіарегулятор CSA впроваджує Кодекс із протидії сексистській комерційній комунікації: насильство за ознакою гендеру
Консультаційна рада[1] медіарегулятора Бельгії (CSA) 14 липня 2022 року ухвалила «Кодекс поведінки в рамках комерційної комунікації, що ґрунтується на сексистських, гіперсексуальних та гендерних стереотипах». Його створено у рамках урядової стратегії франкомовної спільноти Бельгії «Права жінок на 2020 – 2024 рр.». Кодекс є документом спільного регулювання, над його розробкою працювала робоча група за участі мовників, рекламодавців, експертів та представників громадянського суспільства.
Цей Кодекс спрямований на сприяння в медіасекторі, в тому числі і опосередковано, та секторі реклами. Він має за мету активну протидію потенційній шкоді за ознакою гендеру. Ґрунтуючись на продуманому і розширеному визначенні сексизму, CSA має намір посилити руйнування (деконструкцію) гендерних стереотипів в аудіовізуальній комерційній комунікації.
Кодекс застосовуватиметься тільки до аудіовізуальних медіапослуг, як визначено у Директиві ЄС про аудіовізуальні медіапослуги, серед них лінійні (радіо і телебачення) та нелінійні послуги з редакційним контролем. Він містить розширений спектр ситуацій щодо завдання шкоди за ознакою статі (гендерний маркер, сексуалізація, інтерсексуалізація, об’єктивізація, ідеалізоване представлення тіла, гендерні та сексистські стереотипи), а також охоплює певні визначення Ради Європи та ООН.
Відповідно до Кодексу провайдери аудіовізуальних медіапослуг зобов’язані:
- утримуватися від трансляції комерційних повідомлень, які демонструють або містять шкоду за ознакою гендеру;
- уникати гендерних стереотипів (руйнувати їх) під час трансляції власної реклами та під час оформлення ефіру;
- визначати працівників з питань гендеру та комерційної комунікації.
У рамках реалізації принципів спільного регулювання та інклюзивності на наступні 5 років заплановано створення комітету, до якого увійдуть представники індустрії та CSA, з метою здійснення нагляду за виконанням Кодексу, проведення обговорень та обміну інформацією про методологію, що застосовується, передовий досвід, а також для оцінки ефективності такого інструменту.
Крім того, CSA має намір провести навчання для мовників і підготувати практичне керівництво з прикладами й тематичними навчальними кейсами, які ілюструватимуть вимоги Кодексу.
Оригінал документа для ознайомлення тут.
Переклад документа для ознайомлення тут.
[1] Консультативна рада (Collège d’avis) є органом спільного регулювання CSA, мета діяльності якого надання консультативної допомоги з будь-яких питань, пов’язаних із аудіовізуальним сектором, в тому числі питань щодо комерційної комунікації.