Інформаційно-аналітична довідка за підсумками роботи зі зверненнями громадян за I півріччя 2015 року - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Інформаційно-аналітична довідка за підсумками роботи зі зверненнями громадян за I півріччя 2015 року

Додаток
до рішення Національної ради
15.07.2015 № 1126

Інформаційно-аналітична довідка
за підсумками роботи зі зверненнями громадян за перше півріччя 2015 року

В останній період спостерігається стійка тенденція до збільшення кількості звернень, які надходять на розгляд регуляторного органу.

Так, якщо впродовж усього 2013 року Національна рада отримала 506 листів, то лише за перше півріччя 2015 року – 578, що в півтора рази перевищує відповідний минулорічний показник.

Також до Національної ради для подальшого розгляду переадресовано 130 листів, з яких більше половини (89) становлять звернення, переслані Державним комітетом телебачення і радіомовлення України з урядової «гарячої» лінії.

Проблема, яка хвилює нині, передусім, громадськість сходу України і лежить у сфері інтересів усієї держави, – це відновлення мовлення у зоні АТО та на тимчасово окупованих територіях. Значна кількість звернень з цього приводу надійшла на початку року, продовжують вони надходити і на сьогодні.

Тема присутності в ефірі російського контенту (як окремо взятих каналів, так і фільмів та серіалів з пропагандою армії та силових структур РФ) знайшла якнайширше відображення як у письмових, так і усних зверненнях.

Деякий час на продовження минулорічної тенденції було надходження скарг щодо виходу в ефір російських стрічок за участі М. Порєченкова та І. Охлобистіна.

Також низка листів стосувалася показу телесеріалу «Слід» в ефірі ТРК «Україна» – як до прийняття Національною радою відповідного рішення щодо трансляції фільму, так і після цього.

Сталою тенденцією залишаються нарікання споживачів на послуги вітчизняних провайдерів, перш за все, у частині розрахунків та переліку програм для ретрансляції.

У розрізі цього питання рекордну кількість скарг продовжує утримувати ТОВ «Воля-кабель» – 15 листів. Слід зазначити, що одне із таких звернень (громадянина Малишева В. О.) стало підставою для здійснення перевірки діяльності зазначеного провайдера.

Актуальною залишається тема впровадження цифрового мовлення, проблема недостатньої якості цифрового сигналу та відсутності можливості його прийому на території окремих населених пунктів.

Окрему групу становлять листи щодо стану дотримання телерадіоорганізаціями вимог рекламного законодавства, зокрема, питання трансляції реклами алкогольних напоїв.

Отримувало розгляд і питання упередженого, на думку заявників, висвітлення подій в ефірі вітчизняних телеканалів з вимогою їх спростування.

Серед дописувачів – переважно пенсіонери, інваліди, представники громадських організацій.

У цілому роботу за результатами розгляду листів можна розподілити за кількома основними напрямами:

  • надання відповіді після опрацювання звернення з відповідними структурними підрозділами Національної ради та представниками в областях;
  • пересилання звернень до відповідних органів та установ у разі, якщо окреслене питання перебуває поза межами компетенції регулятора;
  • здійснення моніторингу програм – у випадку, коли йдеться про ознаки порушень з боку компаній;
  • прийняття рішень Національної ради на підставі чи з урахуванням звернень (в окремих випадках).

Запити на отримання публічної інформації

У першому півріччі 2015 року в Національній раді опрацьовано 73 запити на отримання публічної інформації від юридичних та фізичних осіб.

Здебільшого це прохання щодо надання копій документів за результатами діяльності регуляторного органу: рішень Національної ради, протоколів засідань, порядків денних засідань, а також копій бланків ліцензій ТРО, редакційних статутів, оприлюдненої інформації про проведення конкурсів.

Також зміст запитів стосувався процесу впровадження цифрового мовлення в країні; контактних даних телерадіоорганізацій, які внесено до Державного реєстру України; статистичних даних щодо діяльності ТРО; надання копій декларацій про доходи членів Національної ради.

На офіційному веб-сайті Національної ради, у спеціально створеній рубриці, розміщено матеріали щодо надходження запитів на отримання публічної інформації, а також щотижневі звіти щодо стану їх виконання.

Відповіді на всі запити було надано вчасно, згідно зі ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

У цілому робота щодо опрацювання звернень громадян ґрунтується на максимальному забезпеченні зворотного зв’язку та спрямована на ефективність кінцевого результату.

Інформація про кількість звернень громадян по регіонах

Регіон Кількість звернень
 1 АР Крим  1
2 Вінницька область 4
3 Волинська область 2
4 Дніпропетровська область 26
5 Донецька область 26
6 Житомирська область 8
7 Закарпатська область 7
8 Запорізька область 12
9 Івано-Франківська область 5
10 м. Київ/Київська область 278/16
11 Кіровоградська область 4
12 Луганська область 4
13 Львівська область 31
14 Миколаївська область 7
15 Одеська область 45
16 Полтавська область 10
17 Рівненська область 4
18 Сумська область 8
19 Тернопільська область 4
20 Харківська область 29
21 Херсонська область 9
22 Хмельницька область 7
23 Черкаська область 14
24 Чернівецька область 2
25 Чернігівська область 13
26 м. Севастополь
Із-за кордону 3

Начальник управління організаційного та документального забезпечення /підпис/ Т. Собчук

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше