Інформація про звернення громадян, які надійшли у першому півріччі 2022 року
Додаток
до рішення Національної ради
07.07.2022 № 403
У першому півріччі 2022 року до Національної ради надійшло 215 звернень громадян, що майже вдвічі менше за відповідний минулорічний показник (388).
Така ситуація може пояснюватися насамперед умовами воєнного стану та активних бойових дій на території України починаючи з кінця лютого.
Зрозуміло, що зміст звернень, які надходили до початку війни з країною- агресором, і вже після цього, відчутно відрізняється і за своїм тематичним спрямуванням, і за різноманітністю.
Звернення мирного періоду передусім характеризуються посиленою увагою дописувачів до програмного наповнення телерадіоефіру. Тематика листів була здебільшого дотичною до питання інформаційної безпеки держави, а також стосувалася необхідності посилення захисту сфери суспільної моралі, можливого порушення компаніями рекламного законодавства. Також були наявні скарги на недотримання, на думку авторів звернень, регламентованих законодавством мовних квот.
Як і в попередні періоди, глядацьку аудиторію турбувало питання неякісного цифрового сигналу. Незмінно надходили листи з наріканням на діяльність провайдерів програмної послуги – щодо підвищення оплати або ж, на думку заявників, неправомірного відключення послуги через несплату рахунків. Як правило, авторами таких звернень є представники соціально незахищених верств населення.
На початку лютого Національна рада на своєму засіданні розглянула матеріали чотирьох позапланових безвиїзних перевірок, які було призначено у 2021 році саме на підставі звернень. За результатами розгляду цих перевірок ухвалено рішення про застосування санкцій: 3 – стягнення штрафу, 1 – звернення до суду про анулювання ліцензії.
З початком воєнних дій в Україні змістовна спрямованість звернень звузилася майже виключно до питань безпекового характеру.
Значна кількість листів містила нарікання на трансляцію російських супутникових програм та вимоги щодо її припинення. У відповідях на ці звернення зазначалося, що регуляторний орган докладає максимум зусиль, щоб протидіяти розповсюдженню російських пропагандистських каналів за допомогою супутникового ретранслятора на території України та за її межами. Наразі заблокувати сигнал можна лише за підтримки європейської спільноти. Задля цього Національна рада звернулася до регуляторів у галузі телерадіомовлення європейських країн з проханням сприяти відключенню на супутниках російських пропагандистських телеканалів.
Багато глядачів та слухачів були стурбовані поширенням в телерадіоефірі певної інформації про хід воєнних дій, що, на їхню думку, може бути використано в подальшому ворогом для реалізації його загарбницьких цілей. Авторам таких звернень було повідомлено, що наказом Головнокомандувача Збройних Сил України затверджено перелік інформації, розголошення якої може призвести до обізнаності противника про дії українських військових, і що на офіційному сайті Національної ради розміщено нагадування медійникам, блогерам, дописувачам у соцмережах про те, як говорити про війну і не нашкодити нашим захисникам і співгромадянам.
Надійшла низка звернень, в яких дописувачі висловлюють занепокоєння щодо припинення українського мовлення на тимчасово окупованих територіях та територіях, де ведуться воєнні дії. У відповідях надаються роз’яснення, що після припинення бойових дій та деокупації тимчасово захоплених ворогом територій буде вжито всіх необхідних заходів, спрямованих на відновлення та забезпечення нормального функціонування українського телерадіомовлення, а відтак, забезпечення відповідних прав та інтересів громадян нашої держави.
Також продовжували надходити скарги щодо діяльності провайдерів програмної послуги, які або завищували вартість послуги, або з певних причин припиняли її надавати. Оскільки це питання господарської діяльності суб’єктів інформаційної діяльності, то такі листи, як правило, пересилалися ліцензіатам
з проханням розглянути і надати відповідь по суті.
Найбільш активними дописувачами, як завжди, були жителі столиці, від яких надійшло близько 80 листів. Також порівняно значна кількість звернень надійшла з Дніпропетровської області. Обсяг кореспонденції з інших регіонів значно зменшився порівняно з попередніми періодами.
Кількість звернень за регіонами:
№ з/п |
Назва регіону (область) |
Кількість |
1 |
Вінницька |
7 |
2 |
Волинська |
2 |
3 |
Дніпропетровська |
17 |
4 |
Донецька |
3 |
5 |
Житомирська |
3 |
6 |
Закарпатська |
6 |
7 |
Запорізька |
6 |
8 |
З-за кордону |
1 |
9 |
Івано-Франківська |
6 |
10 |
Київ |
78 |
11 |
Київська |
7 |
12 |
Кіровоградська |
5 |
13 |
Луганська |
3 |
14 |
Львівська |
9 |
15 |
Миколаївська |
8 |
16 |
Одеська |
6 |
17 |
Полтавська |
9 |
18 |
Сумська |
2 |
19 |
Тернопільська |
2 |
20 |
Харківська |
11 |
21 |
Херсонська |
5 |
22 |
Хмельницька |
6 |
23 |
Черкаська |
3 |
24 |
Чернівецька |
3 |
25 |
Чернігівська |
5 |
|
Всього: |
215 |
Запити на отримання публічної інформації
У першому півріччі 2022 року до Національної ради надійшло 27 запитів на отримання публічної інформації від юридичних та фізичних осіб.
Відповіді на всі запити було надано вчасно, згідно зі статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Інформація про надходження та стан виконання запитів системно оприлюднюється на офіційному вебсайті Національної ради.
У цілому робота щодо опрацювання звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації є сталою, безперебійною, ґрунтується на максимальному забезпеченні зворотного зв’язку та спрямована на ефективність кінцевого результату.