РІШЕННЯ від 26.03.2018 № 26 "Про соціальну рекламу щодо переходу з аналогового на цифрове мовлення" - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

РІШЕННЯ від 26.03.2018 № 26 “Про соціальну рекламу щодо переходу з аналогового на цифрове мовлення”

СЛУХАЛИ ІІІ: Н. Клітну про те, що в лютому 2018 року низка асоціацій провайдерів закликали Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення, Антимонопольний комітет України і  Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів припинити в ефірі національних телеканалів трансляцію реклами: «32 цифрових канали безкоштовно».

На думку представників асоціацій, така реклама є недобросовісною, оскільки її зміст вводить або може ввести в оману споживачів, чим завдає шкоди глядачам і провайдерам програмної послуги України внаслідок двозначності, недостовірності, перебільшення, замовчування суттєвих умов переходу споживачів на перегляд пакета цифрових телеканалів компанії – монополіста з надання послуг цифрового ефірного телебачення ТОВ «Зеонбуд».

Кожен із роликів містить слова-перебільшення «32 цифрових телеканали БЕЗКОШТОВНО»: щонайменше 2 телеканали з 32-х – «Business» й «Вінтаж ТВ» не мовлять. Також потребує додаткової перевірки, чи мовлять усі 4 телеканали з місцевих мультиплексів. При цьому в рекламі замовчується необхідність сплати потенційними споживачами за встановлення ефірної антени, придбання ефірного перетворювача Т2, вартість монтажу тощо. На сьогодні перетворювач Т2 можна придбати за ціною від 250 до 450 грн, антену для прийому ефірних телепрограм – від 500 до 1500 грн, вартість монтажу відрізняється залежно від регіону – від 100 до 500 грн.

Але рекламний ролик ТОВ «Зеонбуд» продовжують транслювати загальнонаціональні й регіональні телеканали. 

Р. Головенка, Н. Колесникову, О. Большакову, які зазначили, що повинна бути повноцінна інформаційна кампанія з належним інформуванням населення про зміст, суть, підстави та строки переходу на цифровий формат телемовлення.

 УХВАЛИЛИ III:

  1. Рекомендувати Національній раді порушити питання про припинення трансляції рекламного ролика ТОВ «Зеонбуд» про перехід на цифровий формат телемовлення має бути припинена, оскільки ця реклама містить ознаки недобросовісної, а ії соціальність є спірною.
  2. Рекомендувати Національній раді при переоформленні ліцензій мовників на багатоканальне цифрове мовлення врахувати необхідність виключити з бланку ліцензій мовників обов’язок транслювати зазначений рекламний ролик ТОВ «Зеонбуд».
  3. Громадська рада звертає увагу Нацради про необхідність проведення інформаційної кампанії про перехід на цифровий формат телемовлення з чесним інформуванням населення про строки, з обґрунтуванням необхідності та умов переходу, за яких може відбуватися подальший перегляд населенням вітчизняних телепрограм.

 ГОЛОСУВАЛИ:

«за» –  8

«проти» – 0

«утрималось» – 0

«не голосували» – 0

Ухвалу прийнято

 

Голова Громадської ради   Н. І. Клітна

Секретар Громадської ради   К.І.Гріцак

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше