Дайджест від «Мережі етичної журналістики» від 22 листопада 2018 року - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Дайджест від «Мережі етичної журналістики» від 22 листопада 2018 року

«Мережа етичної журналістики» (The Ethical Journalism Network, EJN) – це коаліція більш ніж 60 груп журналістів, редакторів, власників преси та груп підтримки медіа з усього світу, що продовжує розширюватись. «Мережа» зареєстрована як доброчинна організація у Великій Британії, що діє під керівництвом Правління та міжнародної мережі радників.

Мета «Мережі» – сприяння розвитку професії журналістики та сприяння усвідомленню громадської вартісності високих етичних стандартів у роботі ЗМІ шляхом освіти, навчання та публікації корисних досліджень

«Мережа» публікує щотижневий дайджест про події у сфері журналістики.

 

Етичність сюжетів: журналістика і медіа грамотність (блог Тома Лоу)

  • Чому деякі журналісти скептично налаштовані щодо медіа грамотності?
  • Як може бути інтегрована відкритість процесів, етики та механізмів підзвітності журналістики до структури журналістики, розроблення та технік розповіді сюжетів?

Відповіді на ці та інші питання я намагався дати під час «майстеркласу» щодо медіа та інформаційної грамотності в рамках зустрічі, присвяченій старту ініціативи із створення Посібника з медіа грамотності для ЗМІ, що відбулася у листопаді у Прес-клубі Брюсселя під егідою Глобальної мережі редакторів та Європейської федерації журналістів.

Прочитати допис повністю можна за лінком.

Я стверджував, що більшість ЗМІ вже займаються просуванням медіа грамотноcті, часто навіть не усвідомлюючи цього та не розглядаючи свою діяльність відносно до цього терміну.

Існує п’ять основних способів, у які журналістика вже відіграє роль щодо медіа грамотності:

  • Освіта – Забезпечення тренінгів для шкіл та інших ініціатив щодо просвітницької діяльності.
  • Структура та проектування новинного відділу ЗМІ та організації в цілому.
  • Програмування – програми, орієнтовані на медіа та дослідження того, як працюють великі технологічні компанії та інші медіа компанії.
  • Побудова сюжетів – втілення журналістських практик щодо побудови сюжету.
  • Обмін методами встановлення та перевірки фактів та відповідними інструментами.

Деякі приклади зібрані за посиланням.

 

Загальноєвропейське опитування щодо медіа грамотності

Комітет експертів Ради Європи з якісної журналістики в цифрову еру прагне визначити та проаналізувати існуючі проекти, які підтримують розвиток певних навичок та знань, пов’язаних із медіа грамотністю, що сприятиме створенню середовища, сприятливого для якісної журналістики.

У рамках цього процесу двоє моїх колег з Комітету, Маркус Ерманн та Мартіна Чепмен, розробили корисну карту знань, навичок та цілей, пов’язаних із медіа грамотністю. Завантажте повний PDF-файл тут.

Якщо Ви були або наразі є залученими до діяльності, яка, можливо, допомогла людям розвинути навички, які допомогли б їм визначити і оцінити якісну журналістику в цифрову еру, і Ви хотіли б, щоб Ваш проект був включений в дослідження, будь ласка, сконтактуйте зі мною і я надішлю вам посилання на он-лайн опитування.

Діяльність може бути описана як така, що стосується цифрової грамотності, інформаційної грамотності в засобах масової інформації або проекту цифрового громадянства, або ж бути іншою. Якщо Ваш проект стосується принаймні однієї з навичок, визначених у кластері (в посиланні вище), то, ймовірно, він відповідає критеріям опитування.

Для бажаючих взяти участь у опитуванні, прохання надсилати листи до: tom.law@ethicaljournalismnetwork.org

 

Долаючи інформаційну кризу (допис професора Чарлі Бекетта)

Яке інформаційне суспільство ви хотіли б отримати? Як ми повинні зменшити кількість дезінформації? Як ми можемо захистити демократію від цифрової шкоди? Як ми можемо допомогти людям максимально використати надзвичайні можливості Інтернет, уникаючи шкоди, яку він може спричинити?

Протягом року Комісія університету LSE LSE True, Trust and Technology Commission (T3) розглядала ці ключові питання. Внаслідок тривог, викликаних так званими фейковими новинами, Комісія наразі розробила політичну програму для подолання інформаційної кризи.

У співпраці з політиками, технологами, журналістами, науковцями та іншими представниками різних секторів та широкої громадськості, ми опублікували цей звіт, в якому міститься широкомасштабна стратегія створення більш стійкої медіасистеми, придатної для діяльності у інформаційній екосистемі Великої Британії.

Прочитати допис повністю можна за лінком.

 

Лідери демократичних країн підтримали історичну «Міжнародну декларацію про інформацію та демократію»

У неділю, 11 листопада, президент «Мережі етичної журналістики» Айдан Уайт виступив на Паризькому мирному форумі на підтримку «Міжнародної декларації про інформацію та демократію», разом із семи головами держав і главами ЮНЕСКО та Ради Європи.

Уайт заявив, що «надзвичайно пишається тим, що виступає від імені «Мережі етичної журналістики» на Паризькому мирному форумі. Сьогодні започаткована нова ініціатива, підтримана Організацією Об’єднаних Націй, провідними урядами та безстрашними журналістами, з метою посилення журналістики та очищення громадського інформаційного ландшафту».

Прочитати прес-реліз повністю можна за посиланням.

Детальніше переглянути вказані вище рубрики, матеріали і дайджест від 22 листопада 2018 р. повністю (англійською мовою) можна за посиланням.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше