Дев'яти мовникам призначено позапланові перевірки, пов'язані з висвітленням виборчої кампанії - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Дев’яти мовникам призначено позапланові перевірки, пов’язані з висвітленням виборчої кампанії

12 листопада Національна рада призначила дев’яти супутниковим і місцевим телекомпаніям позапланові перевірки, опираючись на результати моніторингу дотримання телерадіоорганізаціями вимог законодавства щодо висвітлення виборчої кампанії. Такі рішення попередньо були погоджені на засіданні робочої групи, яка здійснює відповідний нагляд за діяльністю медіа у цей час.

Серед інформаційних телеканалів перевірки призначені ТОВ «ТРК «Нові комунікації» («Z ZIK»), ТОВ «ТРК «112-ТВ» («112 Україна»), ТОВ «Новини 24 години» («NEWSONE»), ТОВ «Наш 365» («НАШ»).

Порушення, яких припустилися ці мовники, стосуються здебільшого поширення матеріалів, які містять приховану передвиборну агітацію. Також на телеканалах «112-Україна» і «NEWSONE» було зафіксовано поширення агітаційних матеріалів у день волевиявлення, коли будь-яка політична агітація заборонена законом, а в ефірі телеканалу «НАШ» політична реклама не була відокремлена належним чином. Порушення стосувалися і оформлення рекламних матеріалів, адже площа текстового повідомлення із зазначенням замовника була меншою за передбачені законом 15 відсотків площі екрана. Також ця політична реклама не була протитрована та/або перекладена на українську жестову мову з метою забезпечення доступності для осіб із порушеннями зору та слуху.

Поширення агітаційних матеріалів у день голосування і напередодні було зафіксовано і в ефірі деяких місцевих та регіональних ЗМІ, зокрема сумської телерадіокомпанії «Відікон» (логотип «V»), запорізької «Муніципальної телевізійної мережі» («Z» (комбіноване)), тернопільської телерадіоорганізації «Тернопіль-медіа» («ТЕРНОПІЛЬ 1»).

Щодо поширення прихованої і неналежним чином відокремленої політичної агітації регулятор перевірятиме КП Державної студії «Калуське міське телебачення» («КМТ»), м. Калуш Івано-Франківської області. У випадку з рівненською телерадіокомпанією «Рівне 1» ідеться про показ агітаційних матеріалів (символіки партії) у випуску новин.

Таким чином, Національна рада перевірятиме зазначених мовників стосовно дотримання ними частин четвертої і п’ятої статті 51, частини третьої статті 52, частин шостої і сьомої статті 55, частин четвертої і восьмої статті 57 Виборчого кодексу України, а також  пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Докладніше про виявлені ознаки порушення виборчого законодавства в діяльності супутникових загальнонаціональних і регіональних та місцевих мовників Національна рада повідомляла за результатами засідання спеціальної робочої групи. 

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше