УЧАСНИКИ ОБГОВОРЕННЯ ВИСЛОВИЛИ СПІЛЬНУ ДУМКУ: ДЛЯ ТОГО, ЩОБ СИТУАЦІЯ В УКРАЇНІ У ПИТАННЯХ НЕДИСКРИМІНАЦІЇ ПОЛІПШИЛАСЯ, НЕОБХІДНО ЗАПРОВАДЖУВАТИ СИСТЕМНУ РОБОТУ, ЗАЛУЧАЮЧИ ДО ЦЬОГО ЯКОМОГА БІЛЬШЕ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ, БО САМЕ ВОНИ ФОРМУЮТЬ СУСПІЛЬНУ ДУМКУ.
Заступник голови Національної ради Уляна Фещук взяла участь у Міжнародній конференції «Через саморегулювання та соціальну відповідальність до утвердження недискримінації», що відбулася в Києві 23 березня. Захід був організований з ініціативи Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики і проекту Ради Європи «Зміцнення свободи медіа та створення системи Суспільного мовлення в Україні» за участі Індустріального гендерного комітету з реклами та представництва Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні.
Вітаючи учасників конференції, Надзвичайний і Повноважний Посол Королівства Швеції в Україні Андреас фон Бекерат зауважив, що гендерна рівність – це питання всього суспільства, а не тільки жінок. І його обговорення в українському соціумі, який дуже швидко трансформується, є надзвичайно важливим ще й тому, що Україна в найближчі місяці має підписати стамбульську Конвенцію Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами. ЗМІ відіграють основну роль у ставленні до гендерних питань і мають усвідомлювати цю відповідальність.
Вікторія Сюмар, голова Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики, наголосила, що в нас мало уваги приділяється захисту прав людини. А Україна не стане тією країною гідності, за яку стояли люди на Майдані, поки не буде системного підходу до цього питання. Лише торік українські парламентарі заговорили про необхідність запровадження гендерних квот у виборчому законодавстві. «Треба глибоко вивчати досвід західних країн, як там працює саморегуляція, як діють законодавчі норми», – наголосила вона.
Регуляторний орган торік запропонував представникам електронних засобів масової інформації укласти документ саморегуляції, в якому передбачено дві статті, що стосуються недискримінації і гендерної рівності, – повідомила учасникам конференції заступник голови Національної ради Уляна Фещук. «І ми сподіваємося, що індустрія якимось чином підтримає цей Кодекс мовлення», – зауважила вона. Також планується створити робочу групу щодо аналізу гендерної ситуації в медіа, яка напрацює відповідні рекомендації.
Європейські експерти поділилися досвідом саморегулювання ЗМІ у питаннях гендерної політики, розповіли про діяльність саморегулівних асоціацій та об’єднань в рекламній діяльності та їх боротьбу із сексизмом. Було представлено досвід Канади і країн Європейського Союзу. Зокрема Домінік Лейл, генеральний директор Європейської Асоціації Комунікаційних Агенцій, відзначив, що найбільшою проблемою саморегулювання є неоднаковість стандартів у різних країнах, тому необхідно виробити спільні підходи для всіх країн Європи.
Представники Індустріального гендерного комітету з реклами та Всеукраїнської рекламної коаліції проаналізували досвід уникнення сексизму у вітчизняній рекламі. І хоч тут роботи непочатий край, є і позитивні приклади.
Учасники обговорення висловили спільну думку: для того, щоб ситуація в Україні у питаннях недискримінації поліпшилася, необхідно запроваджувати системну роботу, залучаючи до цього якомога більше засобів масової інформації, бо саме вони формують суспільну думку.
З матеріалами конференції з питань недискримінації можна ознайомитися за посиланням.