«Eutelsat, припиніть заробляти на крові!» - у Франції активісти під егідою Комітету Дені Дідро виступили проти російської пропаганди на каналах французького супутника Eutelsat - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

«Eutelsat, припиніть заробляти на крові!» – у Франції активісти під егідою Комітету Дені Дідро виступили проти російської пропаганди на каналах французького супутника Eutelsat

Шість громадських організацій і понад п’ятдесят європейських активістів під егідою Комітету Дені Дідро організували акцію протесту перед штаб-квартирою супутникової компанії Eutelsat у передмісті Парижу. Гасло акції –  («Eutelsat, Stop Bloodcasting!»). Учасники вимагали від французького супутникового оператора припинити поширювати російські пропагандистські канали, де звучать численні заклики до вбивства українських та європейських лідерів чи журналістів, а також до геноциду українського народу.

У акції протесту брали участь представники таких організацій: «Репортери без кордонів», «Russie-Liberté», «Union des Ukrainiens de France» і «Pour l’Ukraine, leur liberté et la nôtre», а також із груп «Феміністський антивоєнний опір» та «Pemanagpo».

Французький супутниковий ретранслятор Eutelsat співпрацює з двома російськими платформами платного телебачення «Триколор» і «НТВ-Плюс», які є елементом російського апарату пропаганди і дезінформації. Загалом він ретранслює близько 330 телеканалів, які охоплюють майже 15 мільйонів російських домогосподарств і мільйони глядачів у Європі.

Через російські платформи платного телебачення «Триколор» і «НТВ-Плюс», які сплачують Eutelsat десятки мільйонів євро на рік за своє поширення, глядачі Європи, Росії, а тепер ще й тимчасово окупованих територій України отримують доступ до основних пропагандистських російських каналів («Россия-1», «Первый канал» і «НТВ»).

Крім того, через Eutelsat транслюються ще 13 російських інформаційних каналів, зокрема й групи RT, серед яких арабська версія RT Arabic на Північну Африку і Близький Схід. Також поширюються канал союзу рф і білорусі «БелРос», телеканал «Звезда» збройних сил рф, 33 регіональні російські канали і телеканали, які «мовлять» із окупованих Росією територій Криму, Донецької та Луганської областей.

Організатори і учасники акції ставлять таку вимогу: «Eutelsat, один із найбільших міжнародних супутникових операторів, основним акціонером і регулятором якого є французька держава, має припинити цю співпрацю».

Засновники Комітету Дені Дідро Джим Філліпофф і Андре Ланж розповіли про мету цієї акції:

«Ми засудили те, що відбувається, і вказали французькій та європейській громадськості на те, що немає рішення влади Франції та ЄС про припинення співпраці з російськими платформами, які ретранслюють пропагандистські канали, що ми вважаємо аморальним, незаконним, а також абсурдним зі стратегічної точки зору», – заявили вони.

Активісти називають кривавими гроші, що їх отримує компанія за поширення пропаганди російського агресора.

Поки що належної реакції офіційних представників Євросоюзу на звернення і петиції Комітету Дені Дідро та низки інших європейських громадських організацій не було. Була припинена співпраця з Росією в космосі, однак у 8-му пакеті санкцій ЄС не заборонив надання супутникових послуг пропагандистським телеканалам.

 

Фото: Комітет Дені Дідро

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше