Гра «Harmony Sguare» - «щеплення» від політичної дезінформації - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Гра «Harmony Sguare» – «щеплення» від політичної дезінформації

Психологи Кембриджського університету за підтримки Національного агентства щодо кібербезпеки та захисту інфраструктури США (CISA), нідерландського медіаколективу «DROG»[1], дизайнерської агенції Гусмансона та компанією «Park Advisors»[2] розробили спеціальну безкоштовну онлайн-гру «Harmony Square» з метою «вакцинації» суспільства від політичної дезінформації.

Під час гри гравці отримають знання про те, як створюється і поширюється політична дезінформація. Вчені виявили, що після практикуму гравці проявляють психологічний спротив методам маніпуляції, якими послуговується політична дезінформація, підвищують рівень критичного мислення і не поширюють такий контент серед учасників своєї мережі. 

Гра базується на теорії «щеплення»: вплив на людину невеликої «дози» звичних методів, які використовують під час поширення фейкових новин, дозволяє краще виявляти та ігнорувати дезінформацію, якщо вона стикнеться з нею в майбутньому.

Коли гравці розуміють, яким чином можна спровокувати політичний розбрат у грі, використовуючи всі методи – від ботів до залучення фальшивих експертів, – вони отримують своєрідну «психологічну вакцину» для протидії таким явищам у реальному світі.

«Намагатися спростувати дезінформацію після того, як вона вже була поширена, – все одно, що зачиняти двері стайні після того, як кінь утік», – зауважив доктор Сандер ван дер Лінден, керівник Кембриджської лабораторії ухвалення соціальних рішень, старший автор нового дослідження.

Протягом 10-ти хвилин, які триває гра «Harmony Square», відбувається активне експериментальне навчання через виконання вправ на перспективу: перед гравцями поставлене завдання поширювати дезінформацію і розпалювати внутрішні суперечності в тихому і мирному районі – на площі «Гармонії».

«Гра – швидка, легка і комічна, ґрунтується на отриманні досвіду виявлення дезінформації та її поширення серед друзів», – говорить доктор Джон Рузенбек, психолог Кембріджського університету, провідний автор дослідження. 

Гра має 4 рівні, на яких користувачі вивчають 5 технік маніпуляції, що найчастіше використовуються під час поширення політичного медіаконтенту:

  • троллінг;
  • використання емоційної мови;
  • штучне збільшення обсягів аудиторії контенту через використання ботів і фейкових вподобайок;
  • поширення теорії змови;
  • поляризація аудиторії.

У змішаному рандомному контрольному дослідженні (міжнародна вибірка N = 681) було перевірено, чи гра «Harmony Square» покращує:

  • здатність людей ідентифікувати правдиву інформацію та дезінформацію;
  • рівень впевненості під час ухвалення власних рішень;
  • ймовірність поширення дезінформації через друзів у власній мережі (у бік зменшення таких випадків).

Загалом було виявлено, що люди, які грають у цю гру, правильно визначають наявність дезінформації, значно впевненіші у власних оцінках і рідше поширюють дезінформацію серед власних контактів, що довело ефективність «Harmony Square» як інструменту «вакцинації» людей від онлайн-маніпулювання.

 

[1] Багатопрофільна команда вчених, журналістів та експертів у сфері медіа, головна мета діяльності яких – проведення досліджень, консультування, розробка навчальних програм і створення інноваційних інструментів у протидії дезінформації. Штаб-квартира організації розташована у місті Гаазі (Нідерланди).

[2] Компанія, що спеціалізується на створенні програмного забезпечення для систематизації й аналізу інформації для уряду США та його партнерів щодо протидії дезінформації і боротьби з тероризмом.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше