Громадська рада звертає увагу на випадки прихованої реклами та «джинси»

Сьогодні, 8 липня 2011 року, відбулося позачергове засідання Громадської ради. Ухвалено два рішення, в яких пропонується регулторному органові звернути увагу на поширення в ефірі недобросовісної реклами та доповнювати рішення Націоналної ради мотивувальною частиною, що має містити фактичні обґрунтування умов, мотивів та підстав ухвалення.

На засіданні були присутні незалежний медіа-експерт Олександр Глущенко, професор кафедри телерадіожурналістити, дикторів та ведучих телепрограм Київського національного університету культури і мистецтв, позаштатний автор журналу «Журналіст України» Олександр Макарський, директор з правових питань, заступник голови МГО «Інтерньюз Україна» Павло Моісеєв, голова правління МГО «Європейська Медіа платформа» Оксана Приходько, директор з розвитку «Центру суспільних медіа» Василь Самохвалов, спеціаліст із ліцензування та запровадження нових проектів Центру громадських ініціатив Андрій Соломаха та юрист «Інституту медіа-права» Ігор Розкладай.

Було розглянуто питання щодо поширення в ефірі деяких телеканалів програм, що мають ознаки недобросовісної або прихованої реклами.

Перший ролик, на який Національній раді пропонують звернути увагу, на думку членів Громадської ради, порушує Закон України «Про рекламу» в частині спонсорства. Змістовно, це – анімація, у якій спортсмени передають один одному м’яч. Після того, як він опиняється у боксера всередині чемпіонського поясу, м’яч перетворюється на земну кулю, на якій згодом з’являється надпис Nemiroff, а також текстовий супровід «Абсолютний чемпіон» та «Спонсор показу». У цей же час закадровий голос озвучує фразу «Приєднуйся до світу абсолютних чемпіонів».

Законодавство України забороняє наводити будь-яку інформацію рекламного характеру про спонсора та/або його товари, крім імені або найменування та знака для товарів і послуг спонсорів у телепередачах. При тому, щодо алкогольних напоїв діють особливі умови – забороняється наводити будь-яку інформацію рекламного характеру, яка подається у вигляді дикторського тексту та/або звукового супроводу. Окрім цього, закон забороняє рекламі алкогольних напоїв формувати думку, що паління або вживання алкоголю є важливим фактором для досягнення успіху в спортивній сфері. Врешті рекламу алкогольних напоїв заборонено транслювати на телебаченні з 6 до 23 години. Члени Громадської ради рекомендують Національній раді розглянути питання щодо порушення рекламного законодавства в частині інформації про спонсора.

Інший випадок стосується скандальної ситуації щодо замовного оплаченого сюжету про неіснуюче підприємство, що вийшов у новинах. Члени Громадської ради наголосили на тому, що, відповідно до українського законодавства, забороняється переривати рекламою передачі новин, розміщувати на каналі приховану рекламу та рекламу без ідентифікації «реклама» або «на правах реклами».

Окрім цього, члени Громадської ради мають рекомендації щодо оформлення рішень Національної ради. На їхню думку, цей документ має містити фактичні обґрунтування умов, мотивів та підстав схвалюваного рішення.

Наступне засідання Громадської ради запропоновано провести 21 липня. Планується розглянути проект «Положення про регулювання дитячого мовлення в Україні» та обговорити питання створення майданчика для спілкування Національної ради з галузевими об’єднаннями.

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше