Комітет Європейського парламенту ухвалив проєкт резолюції щодо штучного інтелекту в освіті, культурі та аудіовізуальному секторі
Комітет з питань культури та освіти в Європейському парламенті ухвалив проєкт резолюції про штучний інтелект (ШІ) в освіті, культурі та аудіовізуальному секторі, зазначивши, що використання ШІ у цих сферах має вплив на основні права і цінності європейського суспільства. Зменшення ґендерних, соціальних чи культурних упереджень у технологіях ШІ є ключовим аспектом, зазначає Комітет у своїй резолюції, ухваленій 16 березня 2021 року 25 голосами «за», жодного проти, 4 утрималися.
Резолюція, яка, як очікується, буде обговорена на пленарному засіданні Європейського парламенту у травні 2021 року, вимагає регулювання технологій ШІ таким чином, щоб запобігати дискримінації і захищати гендерну рівність, плюралізм і культурне та мовне різноманіття.
Документ також наголошує на необхідності формування чітких етичних рамок використання технологій ШІ в засобах масової інформації, щоб забезпечити доступ людей до різноманітного в культурному та мовному плані контенту. У зв’язку з цим слід розробити конкретні показники для вимірювання різноманітності і забезпечення того, щоб рекомендації щодо контенту на основі алгоритмів, особливо в послугах потокового відео та музики, не впливали на культурне і мовне різноманіття. Депутати Європарламенту підкреслюють необхідність глибинного навчання систем ШІ з використанням інклюзивних та етичних наборів даних для запобігання дискримінації і ґендерній нерівності. Такі етичні рамки також повинні вирішувати питання зловживання ШІ для розповсюдження фейкових новин і дезінформації в засобах масової інформації ЄС.
«Ми десятиліттями боролися за утвердження наших цінностей інклюзії, недискримінації, багатомовності і культурного різноманіття, які наші громадяни розглядають як важливу частину європейської ідентичності. Ці цінності також повинні бути відображені в інтернет-світі, де алгоритми та програми ШІ використовуються дедалі більше. Розробка якісних та інклюзивних систем даних для використання в процесі глибокого навчання є життєво важливою, як і чітка етична база для забезпечення доступу до різноманітного в культурному і мовному плані контенту», – заявила доповідач Сабіна Вергеєн (Європейська народна партія, Німеччина) після голосування.
Джерело: вебсайт Європейського парламенту