Компанії «Ньюс Нетворк» оголошено попередження за трансляцію політичної реклами
Супутниковому телеканалу «NEWS NETWORK» за результатами позапланової перевірки оголошено попередження через трансляцію політичної реклами партії. Відповідне рішення Національна рада ухвалила на засіданні 1 грудня.
Причиною позапланової перевірки телеканалу стала фіксація в його ефірі рекламного ролика політичної партії «За життя» загальним обсягом 14 хвилин 05 секунд, який був відокремлений від інших програм на початку і наприкінці з використанням слів «політична реклама». Такий факт, за словами голови Національної ради Юрія Артеменка, зафіксовано вдруге. Минулого тижня через таку саму причину попередження було оголошено телеканалу «NewsOne».
Водночас згідно з частиною п’ятою статті 57 Закону України «Про місцеві вибори» політична реклама – це одна із форм передвиборної агітації, яка спонукає виборців голосувати за або не голосувати за певного суб’єкта виборчого процесу. Відповідно до частини третьої статті 68 Закону України «Про вибори народних депутатів України» політична реклама – це розміщення або поширення матеріалів передвиборної агітації, яка ведеться у засобах масової інформації усіх форм власності за кошти виборчих фондів. Використання власних коштів партій, кандидатів у депутати чи коштів з інших джерел для проведення передвиборної агітації, у тому числі з ініціативи виборців, заборонено чинним законодавством України. Цю думку висловила заступник голови Національної ради Уляна Фещук. Така реклама, за її словами, породжує дивну реакцію, мовляв десь триває виборчий процес, а я про нього нічого не знаю. Представник телеканалу Марія Швець висловилася про те, що компанія не вважає це порушенням. Вона визнала, що сьогодні немає жодних підстав для проведення передвиборчої агітації, і всі норми спеціальних законів починають діяти лише тоді, коли розпочався виборчий процес. «Якби ми написали «хороша реклама» чи «красива реклама», це ж не було б порушення. Від нас законодавець вимагає, щоб ми свій законодавчий блок чітко визначили словом «реклама». Які ще ми епітети будемо при цьому вживати, характеризуючи цю рекламу, – на наш погляд, це наша особиста справа», – сказала вона.
Зі свого боку Уляна Фещук зауважила, що серед членів регуляторного органу також є різні думки із цього питання. Тому тут потрібен судовий прецедент, і, звичайно, Національна рада, як і телерадіоорганізації, змушені будуть виконувати рішення суду.
Юрій Артеменко наголосив, що головне, щоб усі мовники працювали за однаковими правилами, а оскільки із зазначеного питання практики немає, варто дізнатися, що скаже суд. Таким чином, за результатами перевірки ТОВ «Ньюс Нетворк» оголошено попередження у зв’язку з порушенням компанією вимог пунктів а) та е) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».