Латвійський регулятор анулював ліцензію на мовлення телеканалу «Дождь» - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Латвійський регулятор анулював ліцензію на мовлення телеканалу «Дождь»

Голова Національної ради з електронних засобів масової інформації Латвії (NEPLP) Іварс Аболіньш повідомив на своїй сторінці у твітері, що латвійський медіарегулятор анулював ліцензію на мовлення телеканалу «Дождь». Вона втратить чинність 8 грудня.

Рішення ухвалили у зв’язку з загрозою національній безпеці та громадському порядку. NEPLP дійшла висновку, що керівництво телеканалу не розуміє і не усвідомлює серйозність порушень, тому «Дождь» не може мовити на території країни. Таким чином, «Дождь» втрачає можливість мовити на територію Євросоюзу.

Крім того, зважаючи на те, що телеканал транслюється і на ютубі, латвійський регулятор проситиме платформу поставити геоблок на телеканалі «TV Rain», щоб контент був недоступний у Латвії.

Загалом NEPLP застосувала до телеканалу «Дождь» три штрафні санкції – за те, що канал не запустив мовну доріжку латиською мовою – 4 тис. євро, за показ карти, де український Крим був позначений як територія російської федерації, а російську армію було названо «нашей армией» – 10 тис. євро і за поширення висловлювань про допомогу телеканалу російським військовим – 10 тис. євро. Сукупно ці три санкції дали змогу анулювати ліцензію на мовлення «Дождю».

Нагадаємо, в січні 2017 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення вилучила телеканал «Дождь» із Переліку іноземних програм, зміст яких відповідає вимогам Європейської конвенції про транскордонне телебачення і законодавства України. Підставою стали порушення законодавства України. Національна рада дійшла висновку, що поширена інформація порушує законні права та інтереси громадян України, посягає на честь і гідність особи, свідчить про невизнання територіальної цілісності України.

В ефірі телеканалу і на його сайті Автономна Республіка Крим на картах була позначена як складова частина території російської федерації. Кореспондент каналу «Дождь» порушив правила в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї. Було зафіксовано популяризацію правоохоронних органів держави-агресора. Крім того, в ефірі телеканалу транслювалася комерційна реклама, що заборонено для іноземних програм, які не підпадають під юрисдикцію держав – членів Європейського Союзу або держав, що ратифікували Європейську конвенцію про транскордонне телебачення.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше