Майже чверть реклами в телеефірі – гендерно незбалансована, ще майже 5% - поширює гендерні стереотипи (ІНФОГРАФІКА) - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Майже чверть реклами в телеефірі – гендерно незбалансована, ще майже 5% – поширює гендерні стереотипи (ІНФОГРАФІКА)

Національна рада перевірила телевізійну рекламу щодо дотримання  гендерного балансу. 1 січня регулятор промоніторив 6 загальнонаціональних мовників – суспільний телеканал «UA:ПЕРШИЙ», інформаційний телеканал «Прямий» і чотири телеканали з максимальною щільністю реклами в ефірі та високими глядацькими рейтингами – «ICTV», «Україна», «1+1» та «Інтер». Про поширені гендерні стереотипи та головні тенденції зображення жінок і чоловіків у вітчизняній рекламі говорили на засіданні Національної ради.  

Переважна більшість реклами в телевізійному ефірі – 77,3% – гендерно нейтральна, проте 22,6% рекламних роликів гендерно незбалансовані. Голос за кадром у рекламі, який також через вплив на аудиторію називають «голосом влади», переважно – 60% – належить чоловікам, жінкам – лише 31%.

4,3% зафіксованих роликів мали ознаки гендерних стереотипів, заборонених законодавством. Як приклад – рекламний ролик фінансових послуг «Mister Cash». В ньому жіноче тіло взагалі зображується, як сексуальній об’єкт

Найчастіше в телевізійному ефірі фіксувалися гендерні стереотипи щодо сімейних і професійних ролей жінки; відмінностей у праці та маскулінності – фемінності; використання стереотипного образу жінки-домогосподарки, яка все встигає; стереотипні уявлення «красиві жінки досягають всього, чого бажають» або стереотипний образ довірливої та наївної «блондинки».

«Щодо стереотипів, то жінки часто зображаються пасивними й некомпетентними, а чоловіки – вправними й технічно обізнаними. Скажімо, засіб прання презентується як різновид саме жіночої праці, а також як спосіб привернення уваги чоловіків. Поширене також використання стереотипного образу жінки-домогосподарки, яка в замкненому просторі квартири обслуговує дітей і чоловіка, готує їжу і все встигає. Що примітно, виконавці ролей у політичній рекламі – 100% чоловіки. В рекламі алкоголю – 75% чоловіки», – розповів член Національної ради Максим Онопрієнко. 

Повністю стереотипізованою виявилася політична реклама і реклама техніки. У цих категоріях 100% ролей і акторів було виконано чоловіками. Жіночі ролі традиційно переважають у рекламі товарів для тіла і зовнішнього вигляду та ліків.

Загалом результати моніторингу засвідчили, що представленість жінок і чоловіків у рекламі – 45% і 37% – релевантна зі статистикою населення України – 54% жінок і 46% чоловіків. 

Для аналізу рекламних роликів регулятор використовував методологію «Гендерний моніторинг каналів телебачення України», яка є у відкритому доступі на сайті Національної ради.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше