«Максі-ТВ» за порушення програмної концепції і ретрансляцію телеканалу «НАШ» оголошено попередження, а також він сплатить штраф майже 240 тис. грн - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

«Максі-ТВ» за порушення програмної концепції і ретрансляцію телеканалу «НАШ» оголошено попередження, а також він сплатить штраф майже 240 тис. грн

2 вересня Національна рада розглянула результати позапланової безвиїзної перевірки ТОВ «Наша Прага» (супутниковий телеканал «Максі-ТВ»), м. Київ, і на підставі виявлених порушень законодавства недотримання власної програмної концепції мовлення, а також ретрансляція програм телеканалу «НАШ»  оголосила йому попередження. Ще за двома перевірками за поширення мови ворожнечі на мовника накладено штраф у розмірі 25% ліцензійного збору, що за двома рішеннями становить 239 089, 50 грн.

Перевірка ліцензіата була проведена 10 червня на основі моніторингу мовлення за 25 квітня цього року. Для проведення позапланової безвиїзної перевірки  мовник до 31 травня мав подати до Національної ради необхідні документи і матеріали. Частина із цих документів надійшла 8 червня, тобто з порушенням визначеного терміну, а тих, що стосувалися спільного виробництва програм ТОВ «Наша Прага» і ТОВ «НАШ 365»,  взагалі надано не було.

У своєму поясненні ліцензіат лише частково торкнувся предмету перевірки. Він заперечує ретрансляцію і факт спільного виробництва програм із ТОВ «НАШ 365» або виготовлення програм на замовлення. Однак він жодним чином не пояснює, як трапилося одночасне синхронне розміщення ідентичних програм і передач в ефірі цих телекомпаній у проміжки часу: з 00.00 до 16.04 та із 17.00 до 24.00. Мовник також не пояснює, чому елементами оформлення його ефіру слугують заставки програми з логотипом «НАШ» і транслюється однакова за змістом рекламна інформація.

Попри твердження ТОВ «Наша Прага» про те, що спільного виробництва програм із ТОВ «НАШ 365» або виготовлення програм на замовлення не відбувалося, в ефірі ТОВ «Наша Прага» наприкінці передач поширювалася інформація: «ТОВ «НАШ 365» на замовлення ТОВ «Наша Прага».

Аналіз наданої ліцензіатом сітки мовлення за 25 квітня доводить факт недотримання умов ліцензії в частині програмної концепції мовлення. У графі «жанр» передач було зазначено лише інформаційно-аналітичні програми.

Отже, перевіркою підтверджено, що «Максі-ТВ» не транслює визначених у його ліцензії культурно-мистецьких, науково-просвітницьких, розважальних, дитячих передач і фільмопоказу. Мовник самовільно змінив формат: за ліцензією – культурологічно-розважальний з фільмопоказом, фактично – інформаційно-аналітичний. Крім того, в ефірі ТОВ «Наша Прага» зафіксовано не передбачену ліцензією на мовлення ретрансляцію програм ТОВ «НАШ 365» загальним обсягом 23 год. 04 хв. за добу в проміжки часу: з 00:00 по 16:04 і з 17:00 по 24:00.

У підсумку Національна рада визнала порушення ТОВ «Наша Прага» частини сьомої статті 27, частини восьмої статті 28, пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» і оголосила йому попередження. Регулятор також видав розпорядження  і зобов’язав компанію упродовж 14 днів виправити порушення і увідповіднити свою діяльність вимогам чинного законодавства.

Крім того, 2 вересня Національна рада ухвалила ще два рішення щодо перевірок мовлення «Максі-ТВ» і за фактами порушення законодавства стосовно поширення мови ворожнечі застосувала до телекомпанії санкції «стягнення штрафу», що в сумі за двома перевірками становитиме 239 089, 50 грн. Так, в ефірі цього ліцензіата моніторингом за 28 квітня 2021 року було зафіксовано повторну трансляцію передачі «Важливе», в якій брала участь Олена Лукаш, а 7 і 8 травня трансляцію передачі «П’ятниця. Вечір» за участю Андрія Пальчевского.

Обидві програми у ці самі дні також транслювалися в ефірі телеканалу «НАШ» (ТОВ «НАШ 365», м. Київ) і Національна рада під час перевірки ліцензіата встановила порушення абзацу четвертого частини другої статті 6, пунктів а) та в) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію» ( можна – чинного законодавства) і наявність розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті. На телеканал «НАШ» накладено штраф у розмірі 25% суми ліцензійного збору, для цієї компанії це – 119 544,75 грн. Відповідно до іншого рішення регулятор за систематичне порушення тих самих норм щодо поширення мови ворожнечі та через неусунення порушень мовником після застосування двох попередніх штрафних санкцій звернеться до суду про анулювання ліцензії телеканалу «НАШ».

Докладніша інформація за посиланнями: https://bit.ly/3BC3rmEhttps://bit.ly/3th1mK8.

Таким чином, регулятор 2 вересня застосував п’ять санкцій, щодо поширення в ефірі інформації, яка провокує розбрат, ненависть і ворожнечу в суспільстві.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше