Медіарегулятор Великої Британії оштрафував телеканал «НТВ-Мир Балтия» на 20 тисяч фунтів стерлінгів за порушення принципів неупередженості та об’єктивності у поданні інформації - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Медіарегулятор Великої Британії оштрафував телеканал «НТВ-Мир Балтия» на 20 тисяч фунтів стерлінгів за порушення принципів неупередженості та об’єктивності у поданні інформації

Регуляторний орган медіа Великої Британії (Ofcom) повідомив, що канал «НТВ-Мир Балтия» не зміг залишитися об’єктивним і неупередженим у своїй діяльності, що призвело до серйозних та регулярних порушень Кодексу мовлення[1]

17 лютого 2020 року Ofcom опублікував власне рішення про накладання санкції, ухвалене щодо ТОВ «Baltic Media Alliance Limited» стосовно трансляції 2 квітня 2018 року телеканалом «НТВ-Мир Балтия» в інформаційній програмі «Сегодня» матеріалів, пов’язаних з отруєнням Сергія Скрипаля та його доньки Юлії у Солсбері (Велика Британія).

Фактичні дані

«НТВ-Мир Балтия» – телевізійний канал, який здійснює мовлення для російськомовної спільноти Латвії і отримав ліцензію Ofcom. Її було видано ТОВ «Baltic Media Alliance Limited».

2 квітня 2018 року в ефірі інформаційної програми «Сегодня» були подані матеріали про справу Скрипаля[2], які очевидно містили відображення поглядів російського уряду, а також численні критичні заяви щодо позиції уряду Великої Британії.

Правові аспекти

Відповідно до положень Закону про комунікацію від 2003 року Кодекс мовлення Ofcom визначає, що «новини будь-якого формату мають бути представлені із дотриманням принципів точності, об’єктивності та неупередженості» (Правило 5.1, Розділ 5). Крім того, «дотримання принципу неупередженості повинно зберігатися і під час висвітлення основних політичних та економічних протирічь, а також питань, пов’язаних із поточною державною політикою» (Правило 5.11, Розділ 5). Мало того, «важливі погляди мають бути представлені в достатньому обсязі та з урахуванням принципу належності у кожній програмі або в кількох логічно пов’язаних між собою програмах» (Правило 5.12, Розділ 5).

Рішення Ofcom

Ofcom повідомив, що під час трансляції програм телевізійного каналу «НТВ-Мир Балтия» виникли питання щодо дотримання останнім положень
правил 5.11 і 5.12 Кодексу мовлення. Представлення під час трансляції матеріалів кейсу щодо отруєння Скрипаля викликало серйозне суспільне й політичне занепокоєння з огляду на порушення принципу неупередженості при подачі інформації. У відповідь на коментарі, представлені каналом
«НТВ-Мир Балтия», Ofcom зазначив, що:

  • контент не обмежувався офіційними заявами, а містив і критичні коментарі;
  • мовник повинен був враховувати право аудиторії на отримання альтернативних поглядів;
  • мовник повинен був подати альтернативні думки, в тому числі офіційні заяви уряду Великої Британії з цієї тематики («позиція Британії» була опублікована до випуску програми);
  • мовник не представив жодних доказів порушення принципу неупередженості в діяльності медіа Великої Британії в цілому та щодо кейсу Скрипаля зокрема;
  • той факт, що цільова аудиторія каналу є за межами Великої Британії, не має значення, оскільки всі міжнародні телевізійні канали, які отримали ліцензію та регулюються Ofcom, у своїй діяльності повинні дотримуватися вимог законодавства Великої Британії.

Як наслідок, Ofcom ухвалив рішення[3], що трансляція такої програми порушує вимоги законодавства щодо неупередженості подачі інформації. Враховуючи, що подібні порушення мали місце вшосте (із листопада 2014 року), Ofcom визнав такі дії тяжким проступком і ухвалив рішення про накладання штрафу на ТОВ «Baltic Media Alliance» у розмірі 20 тисяч фунтів стерлінгів. Також медіарегулятор Великої Британії зобов’язав ліцензіата транслювати ухвалене ним рішення у форматі та згідно з датами, визначеними Ofcom.

 

[1] https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0028/136585/Issue-372-of-Ofcoms-Broadcast-and-On-Demand-Bulletin.pdf

[2]Кейс щодо отруєння Скрипаля: Сергій Скрипаль, колишній російський військовий офіцер і подвійний агент розвідувальних служб Великої Британії, та його донька Юлія були отруєнні в Солсбері речовиною нервово-паралітичної дії із сімейства «Новичок» відповідно до офіційних джерел Великої Британії та Організації із заборони хімічної зброї (OPCW).

[3] https://www.ofcom.org.uk/__data/assets/pdf_file/0027/191484/sanction-decision-bmal.pdf

 

Джерело EPRA

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше