Мовники Буковини отримали роз’яснення стосовно вимог виборчого законодавства - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Мовники Буковини отримали роз’яснення стосовно вимог виборчого законодавства

Для керівників усіх буковинських телерадіоорганізацій представник Національної ради в Чернівецькій області Любов Нечипорук 5 березня провела нараду з питань дотримання законодавства про вибори.  Вона наголосила на основних вимогах Закону України «Про вибори Президента України» та розповіла про наглядові функції регулятора, що передбачені в профільному законі «Про телебачення і радіомовлення».

Любов Нечипорук відзначила, що ефір телерадіоорганізацій Чернівецької області стосовно дотримання законодавства про вибори відстежується щоденно. У разі виявлення порушень матеріали моніторингу розглядатимуться на робочій групі Національної ради з нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями виборчого законодавства, яка розпочала свою діяльність 20 грудня цього року.

Представник регулятора констатувала, що за підсумками моніторингів за минулий тиждень із 25 лютого по 3 березня в ефірі буковинських електронних ЗМІ зафіксовано два випадки ознак порушення частини 10 статті 64 Закону України «Про вибори Президента України» – включення до інформаційних теле- і радіопрограм передвиборних агітаційних матеріалів кандидатів на пост Президента України або політичної реклами. Відповідна інформація передана для аналізу робочою групою.

«Політична реклама повинна бути відокремлена від інших матеріалів», –наголосила Любов Нечипорук, а політична агітація, яка дозволена законодавством, повинна бути винесена за межі інформаційних програм та означена як така. Ефірний час за рахунок коштів виборчого фонду кандидата на пост Президента України надається  тільки на підставі угоди, що укладається між розпорядником поточного рахунку виборчого фонду кандидата і телерадіоорганізацією будь-якої форми власності. «Без укладання такої угоди та надходження коштів на рахунок телерадіоорганізації ви не можете надавати кандидатам ефірний час очолюваних вами компаній», – зауважила вона.

Також мовники мають ідентифікувати політичну рекламу, враховувати вимоги щодо висвітлення соціологічних опитувань. Не повинні вони забувати і про норми обсягу всієї реклами упродовж астрономічної години, передбачені Законом України «Про рекламу». Любов Нечипорук закликала телерадіоорганізації Буковини не поширювати приховану агітацію політичних сил в інформаційних повідомленнях та окремих програмах, адже це є пряме порушення журналістських стандартів.

Представник регулятора підготувала для учасників наради роз’яснення, до яких увійшли основні положення українського законодавства, що регламентують діяльність електронних (аудіовізувальних) ЗМІ під час виборчого процесу Президента України – 2019.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше