МОЗ нагадує про необхідність перевірки при рекламуванні лікарських засобів - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Сайт закрито. Офіційний сайт знаходиться за адресою webportal.nrada.gov.ua

МОЗ нагадує про необхідність перевірки при рекламуванні лікарських засобів

Міністерство охорони здоров’я звернуло увагу на підходи до рекламування лікарських засобів, що застосовуються в Україні, і підготувало рекомендації щодо розміщення їх рекламних матеріалів у медіа. Вони були розроблені за результатами спільної робочої наради з питань контролю за рекламою лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики і реабілітації, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, що була ініційована Національною радою у листопаді 2017 року.

Як свідчать моніторинги ефіру загальнонаціональних мовників, що проводяться фахівцями Національної ради, середній обсяг реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики і реабілітації, а також реклами харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок становить 29% від загального обсягу реклами. А на окремих каналах обсяг такої реклами навіть більший  за половину. Це найбільший сегмент рекламного ринку на телебаченні України.

За даними МОЗ, половина  лікарських засобів, які рекламуються, не є ефективними і не несуть користі людям. У демократичних країнах вироблено вимоги до рекламування таких препаратів і в Україні їх також необхідно запроваджувати.

У рекомендаціях МОЗ зазначає, що лікарські засоби можуть використовуватися і реалізовуватися в Україні лише після їх державної реєстрації. Під час цього процесу затверджується інструкція про застосування лікарського засобу з обов’язковим розділом «Категорія відпуску» – «за рецептом» або «без рецепту».

Дозволяється реклама лікарських засобів, що відпускаються без рецепта лікаря і не внесені до переліку заборонених до рекламування лікарських засобів, який затверджено наказом МОЗ.

Реклама лікарських засобів, застосування та відпуск яких дозволяється лише за рецептом лікаря, а також тих, які внесені до  переліку заборонених до рекламування лікарських засобів, заборонена.

Наявність дозволу на рекламу лікарського засобу можна перевірити в Державному реєстрі лікарських засобів України. Також у вільному доступі в інтернеті міститься і перелік заборонених до рекламування лікарських засобів.

Для того, щоб медіа могли врахувати всі вимоги чинного законодавства при розміщенні рекламних матеріалів лікарських засобів, оприлюднюємо рекомендації Міністерства охорони здоров’я.

 

Ілюстрація з сайту detector.media

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше