МОЗ нагадує про необхідність перевірки при рекламуванні лікарських засобів
Міністерство охорони здоров’я звернуло увагу на підходи до рекламування лікарських засобів, що застосовуються в Україні, і підготувало рекомендації щодо розміщення їх рекламних матеріалів у медіа. Вони були розроблені за результатами спільної робочої наради з питань контролю за рекламою лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики і реабілітації, харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, що була ініційована Національною радою у листопаді 2017 року.
Як свідчать моніторинги ефіру загальнонаціональних мовників, що проводяться фахівцями Національної ради, середній обсяг реклами лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики і реабілітації, а також реклами харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання, функціональних харчових продуктів та дієтичних добавок становить 29% від загального обсягу реклами. А на окремих каналах обсяг такої реклами навіть більший за половину. Це найбільший сегмент рекламного ринку на телебаченні України.
За даними МОЗ, половина лікарських засобів, які рекламуються, не є ефективними і не несуть користі людям. У демократичних країнах вироблено вимоги до рекламування таких препаратів і в Україні їх також необхідно запроваджувати.
У рекомендаціях МОЗ зазначає, що лікарські засоби можуть використовуватися і реалізовуватися в Україні лише після їх державної реєстрації. Під час цього процесу затверджується інструкція про застосування лікарського засобу з обов’язковим розділом «Категорія відпуску» – «за рецептом» або «без рецепту».
Дозволяється реклама лікарських засобів, що відпускаються без рецепта лікаря і не внесені до переліку заборонених до рекламування лікарських засобів, який затверджено наказом МОЗ.
Реклама лікарських засобів, застосування та відпуск яких дозволяється лише за рецептом лікаря, а також тих, які внесені до переліку заборонених до рекламування лікарських засобів, заборонена.
Наявність дозволу на рекламу лікарського засобу можна перевірити в Державному реєстрі лікарських засобів України. Також у вільному доступі в інтернеті міститься і перелік заборонених до рекламування лікарських засобів.
Для того, щоб медіа могли врахувати всі вимоги чинного законодавства при розміщенні рекламних матеріалів лікарських засобів, оприлюднюємо рекомендації Міністерства охорони здоров’я.
Ілюстрація з сайту detector.media