Минулого року до Національної ради надійшло 754 письмові звернення громадян і 93 запити на отримання публічної інформації - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Минулого року до Національної ради надійшло 754 письмові звернення громадян і 93 запити на отримання публічної інформації

Регуляторний орган упродовж 2021 року розглянув і надав відповіді на 754 письмові звернення громадян, а також опрацював 93 запити на отримання публічної інформації від юридичних і фізичних осіб. Таку інформацію за підсумками минулорічної роботи зі зверненнями громадян озвучив на засіданні 20 січня перший заступник голови Національної ради Валентин Коваль.

Він зауважив, що усі звернення були опрацьовані, заявникам були надані відповіді, або ж Національна рада належним чином відреагувала на них.

Якщо розглядати надходження звернень з погляду регіонів, то найбільш активними дописувачами були жителі столиці, які в цілому надіслали 230 звернень. Значна кількість листів була отримана і з Дніпропетровської (69), Львівської (57) та Харківської (47) областей. 6 звернень надійшло від заявників Автономної Республіки Крим і одне – із-за кордону. Найменше листів отримано від громадян Черкаської, Чернівецької та Рівненської областей.

Громадян здебільшого непокоїли питання мови ворожнечі і впливу пропаганди та дезінформації на інформаційний простір країни. Торік на підставі звернень громадян, громадських організацій і державних контрольних органів регулятор провів близько 20 перевірок діяльності компаній. За результатами розгляду цих перевірок до деяких компаній було застосовано санкції «оголошення попередження» та «стягнення штрафу».

Значну кількість звернень на початку минулого року зумовило запровадження РНБО санкцій до групи компаній, що мовили під логотипом «112 УКРАЇНА». Глядачі в основному нарікали на зміст програмного наповнення цих каналів і висловлювали підтримку вжитим заходам.

Небайдужими були громадяни і до теми використання державної мови при трансляції фільмів та програмного наповнення каналів. Зокрема, вони звертали увагу на телевізійний контент, який, на їхню думку, може завдавати шкоди дитячій аудиторії, порушуючи тим самим права неповнолітніх.

Скаржилися заявники і на брак трансляції в телеефірі футбольних матчів та інших популярних спортивних передач і порушували питання щодо діяльності провайдерів програмної послуги. Окрім незмінної теми вартості послуг, їх стурбованість викликала ситуація із вилученням деякими провайдерами низки вітчизняних телеканалів із пакета послуг. Також почастішали листи, в яких йшлося про недотримання компаніями норм рекламного законодавства.

Час від часу з’являється в листах дописувачів питання кодування супутникових телеканалів. Не втратила своєї актуальності й донині тема впровадження цифрового мовлення. Як і раніше, зміст скарг стосувався неякісного прийому сигналу, відсутності прийому цифрових програм у цілому в деяких районах або тимчасової відсутності певних програм.

Низка звернень – і їх розгляду було приділено особливу увагу – стосувалася питань незадовільного покриття українським телерадіомовленням прикордонних регіонів і районів, що межують із тимчасово окупованими територіями.

Порівняно з попереднім періодом зменшилася кількість запитів на отримання публічної інформації – у 2020 році вона становила 230 запитів, а 2021 року – 93.

Як і в попередні періоди, насамперед запитували копії документів за результатами діяльності регуляторного органу: рішень Національної ради, протоколів засідань, порядків денних засідань, фінансових звітів тощо. Окремі з них також стосувалися контактних даних телерадіоорганізацій і статистичних даних щодо їх діяльності.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше