На селекторній нараді із представниками обговорено тенденції передвиборної кампанії в регіонах - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

На селекторній нараді із представниками обговорено тенденції передвиборної кампанії в регіонах

5 липня в Національній раді відбулася селекторна нарада із представниками і працівниками секретаріатів регуляторного органу в областях, на якій було проаналізовано перші результати моніторингу висвітлення регіональними і місцевими засобами масової інформації передвиборної кампанії дострокових виборів народних депутатів України. Нараду провів член Національної ради Сергій Костинський.

 

Він зауважив, що завдяки тому, що було відновлено засідання Національної ради, вдалося ухвалити рішення, які стосуються інформаційної безпеки країни. Також на наступному засіданні регуляторного органу 11 липня мають бути призначені представники у тих 13 областях, де вже відбувся конкурс. «Наше завдання – забезпечити безперервний моніторинг медіа під час виборчого процесу, незважаючи на жодні обставини», – сказав Сергій Костинський.

Серед тих тенденцій, які спостерігаються у веденні виборчої кампанії в регіонах, начальник управління представників Сергій Савельєв назвав відчутне збільшення кількості трансльованих матеріалів передвиборної агітації. Більшість телерадіоорганізацій, за його словами, дотримуються законодавства, однак є і певні порушення. Зокрема, вони були зафіксовані в Житомирській, Кіровоградській, Луганській і Тернопільській областях. Йдеться про нечітке відокремлення політичної агітації кандидатів, розміщення передвиборної агітації в одному блоці з комерційною рекламою, а також у випусках новин,  тобто джинсу, поширення в інформаційних передачах і блоках новин матеріалів про результати діяльності теперішніх народних депутатів, які водночас є кандидатами на парламентських виборах.

Начальник управління контролю та аналізу телерадіомовлення Роман Кіфлюк нагадав, що у зв’язку із набуттям чинності Законом України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» усі матеріали передвиборної агітації мають бути виконані державною мовою. Під час обговорення цього закону виникло запитання, чи можуть в агітаційних матеріалах якісь частини (елементи інтерв’ю, vox populi тощо) бути виконані іншою мовою.  На це було зауважено, що зазначений закон не передбачає жодних винятків чи особливих положень. Таким чином, усе, що марковане, як політична агітація і реклама, має бути виконане українською.

Водночас поширення немаркованих матеріалів, які мають ознаки політичної агітації, буде порушенням, додав Роман Кіфлюк, тому що «вони мали би бути маркованим, а відтак і виконаним українською мовою».

Він також зауважив на тих ознаках порушення виборчого законодавства, які фіксує відділ моніторингу Національної ради, і на які мають більше уваги звернути і представники в регіонах. Це – розпалювання ворожнечі, поширення замовних матеріалів, а також агітаційних матеріалів під виглядом інформаційних повідомлень тощо, оприлюднення результатів опитування громадської думки.

На селекторній нараді із представниками і працівниками секретаріатів Національної ради в областях була присутня спеціалістка з моніторингу Місії спостерігачів ОБСЄ/БДІПЛ за позачерговими виборами народних депутатів 21 липня 2019 року.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше