Національна рада забезпечила найбільш динамічний розвиток мереж суспільного радіо
У період із 2014 по 10 жовтня 2019 року три мережі суспільного радіо – «Українське радіо», «Радіо «Промінь» і «Радіо «Культура» – отримали 193 частоти, при цьому 98 частот були видані мовнику цього року. Підсумкові дані щодо розвитку радіомереж Національної суспільної телерадіокомпанії України 11 жовтня під час пресконференції озвучив член Національної ради Сергій Костинський.
Таким чином, можна стверджувати, що за останні роки суспільне радіо стало найдинамічнішим у своєму розвитку ліцензіатом Національної ради.
Найбільшою мережею, якій немає аналогів у країні, стало «Українське радіо». Нині воно об’єднує 192 населених пункти у 24 областях.
Радіостанція мовить у 22 обласних центрах і всіх містах із населенням понад 500 тис. осіб.
Упродовж 2014 – 2019 років покриття «Українського радіо» зросло на 116 FM-частот, 36 із них були отримані цього року. Таким чином, за цей період покриття збільшилося у 2,5 разу.
10 FM-частот отримані на підставі дозволів на тимчасове мовлення в Луганській, Донецькій і Херсонській областях.
Мережа молодіжної музичної радіостанції суспільного мовника «Радіо «Промінь» охоплює 64 населених пункти у 24 областях України, серед них 19 – обласні центри.
У 2014 – 2019 роках покриття «Радіо «Промінь» збільшилось на 52 FM-частоти. Дві третини з них отримано цього року. Отже, мережа за цей період зросла більше ніж у шість разів.
9 FM-частот були отримані на підставі дозволів на тимчасове мовлення в Луганській, Донецькій та Херсонській областях.
Покриття радіостанції мистецько-просвітницького формату «Радіо «Культура» у 2014 – 2019 роках зросло на 37 FM-частот або в 4 рази. Сьогодні мережа охоплює 49 населених пунктів у 23 областях України, серед яких 13 – обласні центри.
На 5 FM-частотах «Радіо «Культура» мовить на підставі дозволів на тимчасове мовлення в Донецькій і Луганській областях.
Оцінюючи проведені конкурси, за результатами яких суспільне радіо отримало 87 нових FM-частот, голова правління ПАТ «НСТУ» Зураб Аласанія назвав вчорашню подію історичною. «Багато років ми до цього прагнули. Ані «Культура» особливо, ані «Промінь» не мали доступу до FM-ефіру, робили хороші справи, робили потрібні програми, а доступу до слухачів не мали. І це настільки образливо – ти робиш хороше, а ніхто не може помітити, бо цей продукт просто не розповсюджується. Учора ми отримали такий шанс, і ми не підведемо», – акцентував він.
За попередніми підрахунками, щоденна робота передавачів, які забезпечуватимуть мовлення суспільного радіо на виграних частотах, оцінюється в 15,5 млн грн. Водночас Зураб Аласанія запевнив, що Національна суспільна телерадіокомпанія встигне освоїти частоти упродовж року – часу, що відведений законом для запуску мовлення.
Значним досягненням у розбудові трьох мереж суспільного радіо стало те, що ці радіостанції мовитимуть в обласних центрах і великих містах, де проживає понад 500 тис. осіб, зауважив Сергій Костинський. Так, «Українське радіо», отримавши частоти на мовлення в Івано-Франківську, Одесі й Ужгороді охопило своїм мовленням усі обласні центри країни.
Крім того, суспільне радіо значно покращило свої позиції у великих містах, де проживає понад 500 000 людей. В Україні їх сім – Дніпро, Запоріжжя, Київ, Кривий Ріг, Львів, Одеса і Харків.
Відтепер «Українське радіо», яке отримало частоту в Одесі, буде мовити в усіх 7-ми найбільших містах України, «Радіо «Промінь» наразі має частоти в 6-ти містах із цього переліку, за винятком Одеси, а «Радіо «Культура» – у 5-ти, за винятком Одеси і Кривого Рогу.
Зураб Аласанія окреслив завдання з розвитку мереж «Українського радіо», «Радіо «Промінь» і «Радіо «Культура». Перша – розвиватиметься точково, це можуть бути невеликі міста і селища, які не є комерційно привабливими, а також розміщенні на прикордонні. «Радіо «Промінь» суспільний мовник має намір поширювати в тих містах, де є величезна студентська аудиторія, оскільки ця радіостанція молодіжного музичного спрямування. «Радіо «Культура» повинна передусім охопити міста з великою культурною спадщиною, щоби в них черпати матеріал і поширювати його по всій Україні. Тож найголовнішим завданням для Суспільного на тепер Зураб Аласанія назвав створення контенту.
«Наше завдання – робити контент для того, щоб доводити його до глядача і слухача. Я вважаю, Національна рада зробила більше, ніж могла», – сказав він.