Національна рада оголосила трьом телеканалам попередження - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Національна рада оголосила трьом телеканалам попередження

За результатами перевірок трьох мовників – кабельного телеканалу «Тясмин» зі Сміли Черкаської області і супутникових телеканалів «ATR T» і «ПРАВДА ТУТ» – Національна рада на засіданні 29 липня оголосила їм попередження. Підставою стали відсутність мовлення, недотримання програмних концепцій мовлення і неналежне інформування про кожну індивідуальну програму чи передачу.

Позапланову безвиїзну перевірку КП «Медіа-центр», м. Сміла Черкаської обл., було проведено 28 травня на підставі моніторингу за 25 березня цього року. Попередньо до Національної ради звернулися депутати Смілянської міської ради О. Ткаченко і Ю. Кредзинський із зауваженням про те, що компанія не мовить. Під час перевірки було з’ясовано, що ліцензія провайдера програмної послуги, з яким у мовника був договір, завершилася в листопаді 2018 року. А факт того, що телеканал не веде мовлення, його директор пояснила захворюванням працівників підприємства на COVID-19. Вона також повідомила про наміри укласти угоду про співпрацю з іншим провайдером.

Таким чином, регулятор визнав порушення КП «Медіа-центр» частини сьомої статті 27, частини восьмої статті 28, пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» і оголосив йому попередження.

Стосовно ТОВ «Телевізійна компанія «Атлант-СВ» (супутникове мовлення, логотип «ATR T») м. Київ, планова виїзна перевірка була проведена 18 червня цього року на підставі моніторингу за 1 червня. Перевіркою було зафіксовано, що мовник змінив формат мовлення, не дотримується власної програмної концепції мовлення, а також адреса студії не відповідає умовам ліцензії.

Зокрема, формат з інформаційно-просвітницького став культурологічно-просвітницьким. Зменшено обсяг інформаційно-аналітичних та публіцистичних передач із 6 год. 30 хв./добу до 3 год. 59 хв./добу. Взагалі не транслювалися  дитячі передачі, яких має бути не менше як 45 хв./добу.

У вересні минулого року Національна рада на прохання компанії дозволила їй тимчасово відступити від умов програмної концепції мовлення у зв’язку із запровадженням карантинних заходів через поширення COVID-19. Однак під час перевірки виявлено, що телеканал не дотримався програмної концепції мовлення навіть з урахуванням цього дозволу на тимчасовий відступ.

Отже, регулятор визнав, що мало місце порушення частини сьомої статті 27, частини восьмої статті 28 і пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Через недотримання цих норм законодавства ТОВ «Телевізійна компанія «Атлант-СВ» оголошено попередження.

Ще одну таку саму санкцію на засіданні Національної ради отримало ТОВ «Інформаційне агентство «Правдатут» (супутниковий телеканал «ПРАВДА ТУТ»), м. Вишневе Київської обл. Моніторинг телеканалу був проведений 1 квітня. Для проведення позапланової безвиїзної перевірки мовник мав до 21 травня надати визначені рішенням Національної ради документи. Однак він порушив встановлені терміни і надав документи регуляторові на 5 днів пізніше ще й не у всьому обсязі.

Наданий ліцензіатом витяг із журналу реєстрації передач компанії за 1 квітня значною мірою не відповідає акту моніторингу та запису ефіру Національної ради за цей день. Так, у журналі реєстрації вказано низку передач, які в ефірі не транслювалися, натомість там не були зазначені художні фільми, зафіксовані в акті моніторингу. Також ліцензіат не надав завірені керівником копії документів на право використання зазначених аудіовізуальних творів, зокрема державних посвідчень на право розповсюдження і демонстрування фільмів.

За результатами перевірки, проведеної 28 травня, виявлено, що ТОВ «Інформаційне агентство «Правдатут» порушило частину п’яту статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», адже дані про програми і передачі – ім’я автора чи авторів, назву і адресу виробника програми – були неповними.

Крім того, у власній програмній концепції було зменшено частку програм власного виробництва майже на 7 годин, мінімальну частку національного аудіовізуального продукту (у тому числі власного виробництва) трохи більше як на 7 годин. Водночас на понад 7 годин більше в ефірі було продукції іноземного виробництва. Ліцензіат також виходив в ефір із супутника, який не заявлений у його ліцензії, тобто він самовільно змінив докладні характеристики каналу мовлення.

Виявлені порушення телеканал «ПРАВДА ТУТ» пояснив карантинними обмеженнями у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби COVID-19. Однак про тимчасовий відступ від умов програмної концепції або інших умов ліцензії мовник до регуляторного органу не звертався.

Розглянувши ці обставини, Національна рада визнала, що товариство порушило частину п’яту статті 6, частину сьому статті 27, частину восьму статті 28, пункту а) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» і застосувала до мовника санкцію «оголошення попередження».

Усіх ліцензіатів зобов’язано упродовж місяця унормувати свою діяльність і повернутися до виконання вимог чинного законодавства.

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше