Національна рада розглядає звернення стосовно ознак порушень виборчого законодавства вітчизняними телерадіоорганізаціями

Сьогодні, 11 жовтня 2012 року, робоча група Національної ради з питань здійснення нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями виборчого законодавства провела чергове засідання.



У ньому взяли участь заступник голови Національної ради Лариса Мудрак, член Національної ради Микола Фартушний, керівник апарату Володимир Пащук, керівники структурних підрозділів регуляторного органу. За перебігом засідання спостерігала меда-аналітик місії спостереження за виборами в Україні БДІПП ОБСЄ Ельма Шехаліч.



Розглядалася узагальнена інформація моніторингу діяльності телерадіоорганізацій у період з 24 по 30 вересня. Секретар робочої групи – начальник управління координації роботи представників та секретаріатів представників Національної ради Сергій Савельєв повідомив, що в цей період, як і в попередні, здебільшого фіксувалися ознаки порушення, які стосуються ідентифікації передвиборної агітації та включення агітаційних матеріалів в інформаційні програми і передачі.



Члени робочої групи розглянули звернення від суб’єктів виборчого процесу, які надійшли до регуляторного органу станом на 11.10 2012 року та звернення кількох своїх представників у областях з приводу порядку поширених електронними засобами масової інформації деяких матеріалів, що мають стосунок до виборчого процесу.



Зокрема, було проаналізовано ситуацію щодо тривалості трансляції передвиборної агітації. Члени робочої групи наголосили, що є пряма норма стосовно обмеження тривалості політичної реклами, щодо передвиборної агітації таких норм у чинному виборчому законодавстві не існує. За дорученням Лариси Мудрак детальні роз’яснення із цих аспектів повторно будуть надані представникам Національної ради в областях.



Розглядалося також питання стосовно передачі, яка не була ідентифікована як передвиборна агітація, але за деякими ознаками вона може підпадати під таке визначення. Вирішено звернутися до компанії з проханням надати інформацію про наявність договорів та повідомити про ці ознаки порушення Центральну виборчу комісію.



Крім цього, ЦВК також буде поінформовано про відсутність у відео-роликах політичної реклами деяких кандидатів, що балотуються в мажоритарних округах, ідентифікаційної інформації, яка має становити не менше 15% площі екрану телевізора.



Члени робочої групи також проаналізували звернення суб’єктів виборчого процесу. Зокрема, щодо наявності угод на трансляцію політичної реклами в деяких телерадіоорганізацій та стосовно програм за участі журналістів, які є кандидатами в народні депутати. Ознак порушень за цими зверненнями не виявлено.



Ще одна скарга від кандидата в народні депутати стосувалася трансляції його передвиборної агітації, яка з технічних причин не транслювалася на території, де він балотується. Скаржнику надано відповідні рекомендації (він може вирішити з керівництвом компанії питання про інший час трансляції або вимагати повернення сплачених коштів. Якщо домовитися немає можливості, це питання можна вирішити у судовому порядку.




Національний регулятор і далі відстежує інформацію, що стосується виборчих перегонів, в ефірі телерадіоорганізацій. Відповідно до ч. 4 ст. 16 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» після проведення виборів буде оприлюднено звіт про дотримання телерадіоорганізаціями визначеного законодавством порядку мовлення під час виборчих компаній.

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше