На засіданні 1 жовтня відповідальний секретар Національної ради Юрій Зіневич і член Національної ради Максим Онопрієнко підсумували перші напрацювання за результатами трьох засідань робочої групи з нагляду за перебігом у медіа виборчого процесу. На підставі аналізу діяльності телеканалів та зафіксованих упродовж цього часу ознак порушень в їхньому ефірі, члени Національної ради вкотре звернули увагу мовників на неприпустимість поширення прихованої політичної агітації, реклами, що розміщується з порушенням загального законодавства, і джинси.
Насамперед Юрій Зіневич, який очолює робочу групу з нагляду за дотриманням ЗМІ законодавчих вимог під час місцевих виборів, повідомив, що національні телеканали дослухалися до зауважень Національної ради. За його словами, останні результати моніторингу мовлення свідчать про те, що в останній тиждень мовники фактично уникали порушень або ж діяльності з ознаками порушень виборчого законодавства щодо політичної агітації і реклами. Натомість, він зауважив, на регіональних телеканалах ця ситуація поки що не повністю виправлена.
Юрій Зіневич звернувся до мовників у регіонах, аби вони ретельніше стежили за дотриманням законодавства, зокрема, щодо вимог, які передбачені Законом «Про рекламу» та відповідно щодо трансляції політичної агітації, якщо ліцензіати проводять таку в рамках виборчого процесу.
Зі свого боку, заступник голови робочої групи Максим Онопрієнко підкреслив, що в журналістських матеріалах, особливо в інформаційних, абсолютно неприпустима наявність політичної джинси і прихованої реклами. «Ми вкотре закликаємо наших ліцензіатів відповідально ставатися до свого ефірного продукту, щоби висвітлювати перебіг виборчого процесу об’єктивно, збалансовано, перевіряти фактаж і не допускати маніпуляцій щодо виборців з боку політичних партій».
Він також звернув увагу мовників, що на сайті Національної ради розміщено роз’яснення щодо прихованої політичної агітації і політичної джинси. Він закликав ліцензіатів ознайомитися із цими матеріалами, адже спроби замаскувати приховану політичну агітацію під журналістський матеріал є порушенням і журналістських стандартів, і етичного кодексу журналістів.
Голова Національної ради Ольга Герасим’юк підтримала колег і ще раз наголосила, що регулятор неухильно стежитиме за наявністю в ефірі ліцензіатів таких матеріалів та дотриманням ними норм законодавства, а в разі фіксування порушень, обов’язково реагуватиме.
Так, за результатами останньої робочої групи на сьогоднішнє засідання Національної ради було винесено питання щодо трьох сумських мовників, яких регулятор своїм рішенням зобов’язав подати документи, на підставі яких у їхніх ефірах транслювалася реклама політичних партій.