Огляд дезінформації пропагандистських ЗМІ від 10 листопада 2016 року




Оперативна робоча група зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків European External Action Service – EEAS підготувала щотижневий огляд дезінформації, поширеної прокремлівськими ЗМІ і незалежними російськими медіа. В матеріалі також представлено основні тенденції в російських соцмережах. Завантажити огляд дезінформації можна за посиланням.



Війна стоїть на порозі – до неї готується навіть королева Єлизавета



У цьому випуску “Огляду дезінформації” ви знайдете рекордну кількість (більше 100) повідомлень про дезінформацію, які надіслали учасники нашої мережі за минулі два тижні. Ми вдячні нашим помічникам за те, що вони продовжували працювати навіть у святкові дні.



У цей період домінуючою темою в прокремлівських ЗМІ стала війна. З огляду на публікації орієнтованих на дезінформацію ЗМІ складається враження, що значна частина світу готується до третьої світової війни проти Росії.



На телеканалі “НТВ” було повідомлено, що Естонія готується до війни з Росією ( http://bit.ly/2euSRX9 ). Під час ток-шоу “Місце зустрічі” на цьому каналі було заявлено, що Москва і Вашингтон не можуть дійти згоди щодо конфліктів в Україні та Сирії, що також призведе до війни ( http://bit.ly/2e7SanT ); а вже через кілька хвилин в тому ж шоу було сказано, що Президент України Порошенко закликає до прямого військового нападу на Росію. Інше російськомовне ЗМІ повідомило, що Україна планує скинути на Росію “брудну” атомну бомбу ( http://bit.ly/2fqfBqv ).



Конспіролог Алекс Джонс, творець прокремлівського сайту Infowars.com, пояснив своїм глядачам, що США (які, як він вважає, контролюються Джорджем Соросом) вже оголосили війну Росії ( http://bit.ly/2eK9wYI ). Чеське ЗМІ повторило прокремлівську дезінформацію про те, що Хілларі Клінтон почне війну проти Росії ( http://bit.ly/2ffi1rb ); проте в цьому матеріалі, на відміну від версії Джонса, Клінтон, як мінімум, почекає до свого обрання.



Словацьке ЗМІ Protiprudu.org знову повторило стару дезінформацію, що всі країни НАТО готуються до війни проти Росії ( http://bit.ly/2e5dVEV ).



І навіть королева Великобританії нібито готується до війни, принаймні, на думку сайту YourNewsWire ( http://bit.ly/2egaWbz ). Звичайно, її заява про те, що “жорстоку і апокаліптичну війну буде розв’язано на Сході”, не можна знайти ніде, крім ЗМІ, орієнтованих на дезінформацію.



На думку телеканалу “РЕН ТВ”, третя світова війна вже триває. А Росію визначено центром збереження людства ( http://bit.ly/2fshHEn ).



Нагнітання ситуації з біженцями



Кілька тижнів тому ми продемонстрували, як прокремлівські ЗМІ намагаються переконати свою аудиторію, що американські вибори будуть сфальсифіковані ( http://bit.ly/2fTWAzt ). Ця теза також повторювалася минулого тижня. У телешоу “Время покажет” було заявлено, що США вже втручалися у вибори в Росії і тепер будуть таким же чином підтасовувати результати виборів у себе ( http://bit.ly/2f7zQID ).



Але ще частіше, ніж вкрай актуальна тема американських виборів, піднімалася тема біженців. У минулому випуску “Дайджеста” ми писали про те, як прокремлівські ЗМІ спотворили повідомлення про мігранта, який зґвалтував дитину в Австрії: судову систему Австрії звинуватили у виправданні мігранта, хоча насправді він досі перебуває під вартою в очікуванні нового судового розгляду ( http: //bit.ly/2fvcvnc ). Цю новину повторили минулого тижня ЗМІ, орієнтовані на дезінформацію, іншими мовами, в тому числі англійською ( http://bit.ly/2fjmfON ) і чеською ( http://bit.ly/2eYewr0 ).



Ще одна дезінформація з’явилася в серпні: новина про мігранта, який нібито отримує сотні тисяч євро у вигляді допомоги. Цей матеріал, опублікований спочатку в німецькому виданні “Rhein-Zeitung” в серпні, був передрукований газетою “The Sun” ( http://bit.ly/2ffGhK6 ), а потім швидко підхоплений кількома російськими ЗМІ (наприклад, http: // bit .ly / 2eD62CY ), а також англійською ( http://bit.ly/2eFz3jO ) і німецькою ( http://bit.ly/2fjcTWe ) службами агентства “Sputnik”. Детальне спростування представлене на порталі “The Insider” ( http://bit.ly/2fi3qvE ).



У згаданому вище ток-шоу “Время покажет” ми чули абсолютно голослівне твердження, що влада Німеччини переслідує громадян за будь-які публічні протести проти мігрантів, які вчинили злочини проти європейців. Стверджується, що німці, які висловили невдоволення м’якістю вироку щодо тих мігрантів, які напали на жителів Кельна, були затримані поліцією ( http://bit.ly/2fiRLij ).



Також для ще більшого нагнітання ситуації щодо міграції одне прокремлівський ЗМІ сфабрикувало новину про те, що в Швеції заборонено різдвяну ілюмінацію, щоб не ображати мусульман ( http://bit.ly/2fvuGWe ).



60-річчя кольорових революцій у Центральній Європі



Окрім дезінформації, спрямованої проти Австрії, ще дві країни в Центральній Європі становили інтерес для прокремлівських ЗМІ за минулі два тижні. Перша з них – Угорщина. У дні, коли відзначалася 60-а річниця антирадянського повстання в Угорщині, “головний кремлівський пропагандист” Дмитро Кисельов заявив, що повстання, по суті, могло бути спецоперацією західних розвідок, свого роду “кольоровою революцією” ( http://bit.ly/ 2f7KbUD ).



Через ці висловлювання російський посол в Будапешті був викликаний в МЗС Угорщини ( http://bit.ly/2fg1kvx ).



Друга центрально-європейська країна – Чеська Республіка. У зв’язку з протестами проти політики президента Мілоша Земана чеські прокремлівські ЗМІ поширили повідомлення про нібито “чеський Майдан” або державний переворот, які підтримали США і / або Джордж Сорос (див., наприклад, http://bit.ly/2f4PQeh , http://bit.ly/2f7HXqW або http://bit.ly/2fq3QzP).


Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше