Огляд дезінформації пропагандистських ЗМІ від 2 жовтня 2020 року - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Огляд дезінформації пропагандистських ЗМІ від 2 жовтня 2020 року

Оперативна робоча група зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків European External Action Service – EEAS підготувала щотижневий огляд дезінформації, в якому містяться приклади прокремлівської пропаганди, поширеної у європейських країнах. З повним текстом огляду дезінформації з аналізом окремих статей  можна ознайомитися тут.

 2 жовтня 2020 року

 *ТРЕНДИ ТИЖНЯ*

 ВСЕ КРУТИТЬСЯ НАВКОЛО РОСІЇ!

Чи то Нагірний Карабах, MH17 або Білорусь, все і завжди «проти Росії».

Починаючи свіжу дезінформаційну кампанію про останні події, прокремлівські ЗМІ заявляють, що ескалація в Нагірному Карабасі спрямована проти Росії, оскільки США нібито втручалися у внутрішні справи Вірменії. Насправді абсолютно немає доказів, що мета цього конфлікту  ̶  дестабілізувати Росію.

Але цю дезінформаційну заяву затьмарило ЗМІ на вірменському iravunk.com, яке заявило, що в 2018 році кліка-мутант, що спонсорується Джорджем Соросом, організував у Вірменії державний переворот, який дозволив представникам ЛГБТ захопити владу, і яка тепер служить цілям зарубіжних сил.

Власне, у Вірменії не було такого державного перевороту  ̶  були мирні протести сотень тисяч людей проти рішення Сержа Саргсяна зайняти пост прем’єр-міністра після десятирічного перебування на посту президента країни. Заяви про те, що цивільні повстання були переворотами, профінансованими Заходом, вже застосовувалися до протестів у Білорусі, Венесуелі, Грузії і Україні, щоб зображувати Захід агресором, який постійно готує нові перевороти і «кольорові революції» за допомогою куплених протестувальників, навчених русофобським Заходом.

 

Правління під впливом

В одному з найбільш креативних дезінформаційних наративів про Білорусь була зроблена спроба (знову) перерахувати усі країни, що втрутилися в її справи. Польщу і Литву назвали головними винуватицями, яким допомагали США, Чехія і Україна. Як завжди, прокремлівські ЗМІ навмисно ігнорують те, що виборці, можливо, втомилися від фальсифікованих результатів виборів, що дозволяють одним і тим же політикам безкінечно займати пости.

За мотивами чергового прикладу із чималої категорії «хтось перебуває під чиїмсь впливом» пора ввести особливий термін, що позначатиме це поняття. Що ж до правил, то існує всього одне: тоді як ЄС, як і країни Балтії, згідно з їх заявами, перебуває під впливом США, Facebook перебуває під впливом ЦРУ, а те, що Росія вплинула на вибори в США чотири роки тому,  ̶ це теорія змови. Що ж до терміну, найбільш логічним було б перефразовувати американську абревіатуру для водіння під впливом (алкоголю або наркотичних речовин),  ̶ ВПВ  ̶  тільки замінити слово «водіння» словом «правління»: правління під впливом (ППВ).

Цього тижня ми також відзначили декілька відчайдушних спроб прокремлівських ЗМІ переконати громадськість, що ні СРСР, ні Росія не розробляли «Новичка» і у них його ніколи не було. Проте ця заява, схоже, суперечить словам директора Служби зовнішньої розвідки Сергія Наришкіна, який заявив, що Росія знищила свої запаси «Новичка» «відповідно до протоколів і регламентів Організації із заборони хімічної зброї (ОЗХЗ)». Одразу ж виникає запитання: звідки ж взялися ці запаси «Новичка»?

Нема про що турбуватися! По-перше, на думку прокремлівських ЗМІ, Організація із заборони хімічної зброї  ̶  «аж ніяк не довірена організація». Водночас, ігноруючи питання про те, навіщо наслідувати правила ОЗХЗ, якщо вона не заслуговує на довіру, прокремлівські ЗМІ ще й заявили, що «найбільш вірогідними джерелами отруйного газу є Британія, Чехія, Словаччина, Швеція і Сполучені Штати».

 

У справі MH17 усі засоби хороші

Хоча ми часто закінчуємо супровідні матеріали «Огляду дезінформації» смішними або дивними прикладами дезінформації, цього разу цю секцію було б точніше охрестити посипанням солі на рану. «Царьград» опублікував матеріал, у якому заявлялося, що «приховування правди про крах літака [MH17] вигідне Нідерландам. Адже якщо причиною авіакатастрофи стала не ракета, а вибуховий пристрій, закладений усередині літака, то відповідальність у цьому випадку падає на Нідерланди, оскільки лайнер вилетів з голландського аеропорту Схіпгол».

Знову ж таки, усі вищезгадані приклади відповідають етичним стандартам прокремлівських ЗМІ, які дозволяють собі глузувати із вбивства, заперечувати окупацію і звинувачувати в усіх гріхах інших.

 

*СВІЖА АНАЛІТИКА*

ПІДРОБЛЯЮЧИ ПІДРОБКУ

Коли прокремлівські ЗМІ не можуть знайти бруд на свої мішені, вони її підробляють. Детальніше

 

ЦИФРА ТИЖНЯ: 1,11 МЛРД. ЄВРО

Робота співробітників ЗМІ в ціні: бюджетні витрати на прокремлівські ЗМІ знову збільшені. Детальніше

 

*І НАСАМКІНЕЦЬ*

 МИХАЛКОВ ФАЛЬСИФІКУЄ ПІДРОБКУ

Режисер Микита Михалков не залишив своїй аудиторії ні краплі сумніву в тому, що величезні натовпи протестуючих у Білорусі створені засобами комп’ютерної графіки. Фотографії, на яких нібито зафіксовано «море людей», були підроблені. Детальніше

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше