Огляд дезінформації пропагандистських ЗМІ від 20 квітня 2017 року

 

 Оперативна робоча група зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків European External Action Service – EEAS підготувала щотижневий огляд дезінформації, в якому містяться приклади прокремлівської пропаганди, поширеної у європейських країнах. Завантажити огляд дезінформації можна за посиланням.

Випуск 65 – 20 квітня 2017 року

*ТРЕНДИ ТИЖНЯ* 

Якщо є сумніви – звинувачуйте Німеччину

Цього тижня Німеччина знову опинилася в центрі уваги прокремлівської дезінформації. У чеських прокремлівських ЗМІ було декілька повідомлень, в яких Німеччину дорікнули в тому, що вона управляє Чеською Республікою і перешкоджає вступу країни до єврозони. Окрім того, були висунуті звинувачення в тому, що Німеччина контролює збройні сили Чехії.

Литовські ЗМІ звинуватили командира німецького батальйону війська посиленої передової присутності НАТО в Литві в тому, що він є російським шпигуном, хоча фотографія, опублікована для доказу неправдивого твердження, була підроблена: за допомогою програми Photoshop зображення голови командира було прикріплене до іншої фотографії, як показано тут і тут.

Словацькі ЗМІ заявили, що Ангела Меркель йде у відставку, – незабаром у тій самій статті заяву було спростовано; такий заголовок насправді вводив в оману. Окрім того, Берлін був звинувачений у прагненні правити європейським континентом через Брюссель, причому чеські ЗМІ проводили паралелі між переговорами про вихід Великої Британії з ЄС і Мюнхенською угодою, яка в 1938 році дозволила Німеччині анексувати ряд територій Чехословаччини.

 

Європа – загальний ворог

Однак не лише проти Німеччини було спрямовано дезінформацію: цього тижня  звинувачення також  були і на адресу Європейського Союзу, держав-членів та інституцій ЄС. Як і торік, коли після жахливих терактів у Брюсселі прокремлівські джерела звинувачували в події Ангелу Меркель, Захід, Європу або навіть заявляли, що ці теракти були влаштовані урядом, так же само, після шокуючого світ теракту в Лондоні 22 березня прокремлівські вихідці стверджували, що він був організований “Брюссельською елітою” для того, щоб стримати Терезу Мей від запуску процедури виходу Великої Британії з Євросоюзу.

Також стверджувалося, що Вавілонська вежа лягла в основу концепції будівлі Європейського парламенту в Страсбурзі (хоча насправді будівлю було зведено за типом римських амфітеатрів), а ЄС звинуватили в тому, що він є “сатанинським проектом”, що, вочевидь, “доводиться” плакатом, розробленим Радою Європи. Такі дивні натяки і дезінформація спостерігаються приблизно з 2008 року і нагадують минулорічні вигадки, що контур нової будівлі штаб-квартири НАТО нібито нагадує нацистську символіку.

На російському державному телебаченні ми спостерігали ще один приклад історичного ревізіонізму, згідно з яким об’єднана Європа має намір вести війну з Росією як за часів Другої світової війни, і що війну в Україні почала Європа, ігноруючи такі історичні події, як, наприклад, пакт Молотова-Ріббентропа або більш сучасніші грунтовні факти; Європа не починала війну в Україні і не бере участь в ній, на відміну від Росії.

В Україні нічого нового

У прокремлівських ЗМІ Україну було зображено  у вже звичному образі: як терористичну державу, що здійснює геноцид на Донбасі і планує побудувати концентраційні табори на сході України. Дещо новий акцент було зроблено на тому, щоб зобразити Президента Порошенка як диктатора, який не має легітимної влади, і заявити, що ЄС згоден із цим, проте у будь-якому випадку підтримує президента – незважаючи на очевидний факт, що в 2014 році громадяни України обрали Порошенка демократичним шляхом.

Завантажити таблицю з прикладами дезінформації, зібраними для 65-го випуску “Огляду дезінформації”.

 

*СВІЖА АНАЛІТИКА*
 

KT – телеканал “Kremlin Today”

Психотерапевти знають, що найбільше уваги необхідно приділяти тим проблемам, про які клієнт наполегливо не бажає говорити. Детальніше 

Нетривала присутність “Супутника” в словацькому інформагентстві

Здавалось би, розумно припустити, що колеги з міжнародних ЗМІ не дуже серйозно ставитимуться до ЗМІ, які поширюють неправдиву інформацію. Детальніше

  Російськомовні ЗМІ в Євросоюзі

Хто володіє єдиною російськомовною щоденною газетою в ЄC? 23-річний українець, чи колишній депутат Державної думи РФ? Детальніше

Ви пам’ятаєте?

Пам’ятайте, як ми писали про те, як Sputnik представляє виборчу кампанію у Франції? Тепер виборча комісія виступила з попередженням. Детальніше  

 

*І НАОСТАНОК* 

Російське державне ТБ підтримує теорію змови Ротшильдів

“Яким чином родина Ротшильдів бореться за контроль над світом”? – Перший канал не бачить проблеми в тому, щоб ставити подібні запитання та ілюструвати їх таким зображенням. Подивіться на поросят на зображенні, щоб побачити розмах змови Ротшильдів на думку російського громадського телебачення. Детальніше 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше