Огляд дезінформації пропагандистських ЗМІ від 20 травня 2018 року - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Огляд дезінформації пропагандистських ЗМІ від 20 травня 2018 року

Оперативна робоча група зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків European External Action Service – EEAS підготувала щотижневий огляд дезінформації, в якому містяться приклади прокремлівської пропаганди, поширеної у європейських країнах. З повним текстом огляду дезінформації з аналізом окремих статей можна ознайомитися тут.

20 травня 2018 року

*ТРЕНДИ ТИЖНЯ*

Спільні зусилля Fancy Bears, Russia Today і Sputnik: зламати і звинуватити

Навмисне приховування інформації про допінг. Таємний план Заходу щодо розвалу Росії. І останнє: Захід не пускає учасника від Росії на фінал конкурсу Євробачення, щоб принизити країну.

Звинувачення в приховуванні інформації і спробах виправдати злочини – один із головних методів прокремлівської дезінформації. Тому він і зручний, що за його допомогою можна впливати на дискусії серед громадськості та критикувати опонента без будь-яких доказів на підтвердження своїх заяв.

Цього тижня ми спостерігали за поєднанням двох інструментів дезінформації – хакерства і звинувачення західної влади у приховуванні проблем. Хакери з групи Fancy Bears оприлюднили документи Спортивної федерації Швеції, заявивши, що шведські чиновники зі сфери спорту приховували позитивні допінг-проби.

Повідомлення швидко підхопили фінансовані російською владою Sputnik, RT(Russia Today) та десятки російськомовних інтернет-сайтів.

Спортивна федерація Швеції повідомила про злам поліцію, заявивши, що насправді ніщо не вказує на те, що спортсмени вживали допінг. Вона також закликала ЗМІ та громадськість не сприяти поширенню конфіденційної інформації про атлетів.

Діяльність Fancy Bears уже рік «підгодовує» російську кампанію з дискредитації міжнародних антидопінгових організацій, після того, як були виявлені системні порушення Росією антидопінгових правил на Олімпійських іграх в Сочі 2014 року.

У документах, оприлюднених хакерами після зламу Всесвітнього антидопінгового агентства WADA, були й фальшиві дані. Західні країни та експерти з безпеки пов’язують Fancy Bear, також відомих як APT28, із російськими спецслужбами після хакерської атаки на Національний комітет Демократичної партії перед президентськими виборами у США 2016 року.

Мішенню знову стає голландське розслідування катастрофи літака MH17

Минулого тижня подібні тактики постійно використовувалися і в інших дезінформаційних матеріалах під виглядом «критики» і «альтернативної думки». Їх мішенню – вкотре – стало голландське розслідування трагедії MH17: було заявлено, що його висновки “суперечать законам фізики” і представлена ще більш спотворена версія того, як у липні 2014 року було збито пасажирський літак: нібито вибух стався усередині самого літака. Насправді ж, згідно з єдиною міжнародною позицією, причиною загибелі 298 цивільних на борту була ракета «Бук», перевезена з Росії.

З інших матеріалів ми дізналися, що Фінляндія таємно приєдналася до НАТО (та, схоже, ні НАТО, ні уряд Фінляндії про це не знають).

А міністра закордонних справ Канади знову неправдиво звинуватили у тому, що вона збрехала про нацистське минуле свого діда.

Також триває головна дезінформаційна кампанія навколо атаки у Солсбері. Цього разу британську владу звинуватили не лише у приховуванні правди, а й у «викраденні» отруєного колишнього російського шпигуна Сергія Скрипаля і його доньки Юлії. Насправді Юлія Скрипаль заявила, що відмовляється від пропозиції допомоги, що надійшла від посольства Росії у Лондоні. Як заявила Велика Британія, отруєння було або діями Росії проти Сполученого Королівства, або уряд Росії втратив контроль над нервово-паралітичною речовиною, і таким чином вона потрапила до чужих рук.

 

*СВІЖА АНАЛІТИКА*

«ICYMI» і «In The Now»: кораблі підтримки для RT

Не всі кораблі підтримки RT (Russia Today) відкрито заявляють про свою приналежність до його бойової групи. Детальніше

Цифра тижня: 7

«Московский комсомолец» і «Взгляд» поширили неправдиву інформацію з посиланням на статтю у виданні Contra Magazin. Детальніше

Цифра тижня: 50

Молдавського політика звинуватили в тому, що він нібито запропонував здати Кишинів в оренду кронпринцу Абу-Дабі на 50 років. Детальніше

 

*І НАСАМКІНЕЦЬ*

Хто такий Darth Putin?

«Якщо воно виглядає як качка». Пародійні акаунти у соціальних мережах у жанрі політичної сатири. Детальніше

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше