Огляд дезінформації пропагандистських ЗМІ за період із 1 по 7 вересня 2016 року

Оперативна робоча група зі стратегічних комунікацій Європейської служби зовнішніх зв’язків European External Action Service – EEAS підготувала щотижневий огляд дезінформації, поширеної прокремлівськими ЗМІ і незалежними російськими медіа. В матеріалі також представлено основні тенденції в російських соцмережах.

Завантажити огляд дезінформації можна за посиланням

http://us11.campaign-archive1.com/?u=cd23226ada1699a77000eb60b&id=bad292997f&e=7ec443e31d

Чиї це танки і на чиїй вони території?

І знову Україна стала основною темою на телеканалах, що спеціалізуються на поширенні дезінформації, на минулому тижні. Прокремлівські ЗМІ повторили перевірені наративи про «фашистський переворот» і «нелегітимний уряд»; наприклад, в популярному телешоу «Время покажет» ( http://bit.ly/2czT4tt ). І вони в черговий раз використали дезінформацію, яку вони повторюють вже майже два роки: Польща нібито має намір приєднати території Західної України (http://bit.ly/2bI087t ). Однак, за інформацією, опублікованою на сайті офіційного телеканалу Міністерства оборони Росії «Звезда», Польща сама собі ускладнює це завдання, оскільки будує стіну на кордоні з Україною, щоб не пускати до себе українських мігрантів ( http://bit.ly/ 2ckA9hP ).

Словацьке ЗМІ, кореспонденти якого не знають, чиї це танки і на чиїй території вони перебувають, повідомляє нам про агресію України щодо Росії (http://bit.ly/2cjdBOE ). Одне з чеських ЗМІ публікує матеріал про те, що Україна готується до війни, водночас як Володимир Путін закликає провести конференцію з безпеки ( http://bit.ly/2bQ77LE ). Очевидно, журналісти не знають про тисячі російських солдат, які очікують перекидання на кордоні з Україною.

Прокремлівські телеканали не тільки представляють Україну як кровожерливу держава, але і заявляють, що країною керують ззовні. Одне з російських дезінформаційних ЗМІ називає Джорджа Сороса тією людиною, яка наказує, які закони приймати, а які – ні ( http://bit.ly/2bZ8ExR ). На думку одного з чеських ЗМІ, саме ЦРУ наказало владі України «загострити війну з Росією» (http://bit.ly/2bYt8lH ). У вже згаданій статті словацького ЗМІ стверджується, що якась “міжнародна таємна організація” координує події в Україні. Крім того, що Захід вказує українцям, що робити, він також “стомився від України” і припинив надавати будь-яку фінансову допомогу державі, як повідомляє одне з російських дезінформаційних ЗМІ ( http://bit.ly/2bI087t ). На думку іншого російського ЗМІ, Захід вирішив розграбувати Україну ( http://bit.ly/2bZZxLf ).

Кампанія «Ласкаво просимо,”ДНР”!»

Україні була присвячена величезна порція дезінформації в одному з чеських ЗМІ під назвою «Парламентський листок» (Parlamentní Listy). На сайті цього ЗМІ опубліковано інтерв’ю з колишнім інформатором чехословацької комуністичної таємної поліції (StB): http://bit.ly/2bN99pH . «Аналітик» повторює всю прокремлівську дезінформацію і конспірологічний наратив в одному інтерв’ю: Україною керують «антинародні фашисти» (sic!) олігархи, існує агресія НАТО щодо Росії, міграційна криза зрежисована США, які також організували державний переворот в Туреччині тощо.

Те саме ЗМІ опублікувало «репортаж» із Західної України ( http://bit.ly/2c1hFSP ). Стаття не містить жодних ознак того, що автор насправді побував в країні; замість цього повторюється добре відомий наратив про Україну, згідно з яким там велика кількість фашистів. У статті навіть стверджується, що український тризуб – це бандерівський символ (хоча тризуб приблизно на 1000 років старший за Степана Бандеру).

Ця антиукраїнська кампанія дезінформації збіглася за часом з відкриттям чеськими вкрай правими екстремістами центру нелегітимної “Донецької Народної Республіки” в Чеській Республіці ( http://bit.ly/2c3Fp8P ). Незважаючи на те, що Міністерство закордонних справ Чехії прямо заявило, що “ДНР” не є державою, і тому не може мати консульства в Чеській Республіці, прокремлівські ЗМІ раділи відкриттю «першого офіційного представництва ДНР в Європі» (http://bit.ly / 2c6lZEO ).

Коли секретні агенти розкривають таємниці

Пам’ятаєте Анну Чапман? Шість років тому вона була заарештована в США за незаконну співпрацю з російською Службою зовнішньої розвідки і потім примусово вислана в Росію в рамках обміну ув’язненими. За цією привабливою жінкою закріпилося прізвисько “агент 90-60-90”, і вона швидко стала відомою у своїй країні. Крім того, що вона погодилася на зйомку в нижній білизні для російської версії журналу “MAXIM”, вона стала ведучою власного телешоу на каналі “РЕН ТВ”.

У випуску програми “Тайны Чапман” від 25 серпня йшлося про популярну гру “Pokemon Go”. У цьому телешоу секретного агента була розкрита дуже оригінальна версія: стверджувалося, що гра розроблена іноземними спецслужбами для стеження за людьми, такими як Джуліан Ассанж (http://bit.ly/2c05jfI ). Засновник «Вікілікс» провів останні чотири роки в посольства Еквадору в Лондоні, але, мабуть, спецслужбам знадобилася гра “Pokemon Go”, щоб встановити його місцезнаходження.

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше