Ольга Герасим’юк прокоментувала вітчизняне кіносерійне виробництво

Які серіали дивляться на українському ТБ


Знову «Свати» і «Сходи в небо». Що зміниться у 2017-му?


 


Більше гумору, сильних жінок і фільмів українською мовою. «Телекритика» з’ясовувала, у яких серіалів був найкращий телеперегляд у 2016-му і які серіальні новинки побачать глядачі цього року.



Російська адаптація південнокорейського формату «Сходи в небо», сімейна комедія «Свати» і медична мелодрама «Центральна лікарня» – серед лідерів телеперегляду минулого року.


 


Аудиторія: люди віком 18-54 років, у містах з населенням понад 50 тис.




 


Джерело: 1+1 Media



Майже половина у топ-20 – комедії. Головний «комедійний внесок» зробив канал «1+1». До проектів «Кварталу 95» – «Свати» і «Родичі» – він додав власне комедійне виробництво: «Село на мільйон», продовження «Останнього москаля» та інші.


 




Аудиторія: люди віком 18-54 років, уся Україна






 


Джерело: 1+1 Media 



Улюблений жанр


 


На мелодрами традиційно робить акцент канал «Україна», виходячи з того, що близько 70% телеглядачів – жінки.


 


“Умовно кажучи, дівчинку має бути шкода”, – розповідає Наталя Стрибук, начальник департаменту серіального виробництва телеканалу «Україна».


 


З її слів, достатньо матріархальний устрій України накладає певний відбиток на характер серіальних героїнь: “Вона, якщо і жертва обставин, то їх обов’язково подолає і зможе домогтися свого щастя сама. Інша річ, що в мелодраматичну історію можуть вплітатися й інші жанрові елементи”.


 


А ось детективів у першій двадцятці немає: жанрову одноманітність топових проектів 2016 року розбавляє лише драма «Улюблена вчителька».


 


Але незалежно від жанру, серіали made in Ukraine майже тотально витіснили з топу російську продукцію. Крім «Сходів у небо», її представляють тільки «Затемнення» і «Диво».



Незважаючи на позитивну оцінку валового збільшення українського продукту в телеефірі та того факту, що в українських акторів з’явилась робота, медіаексперт та член Нацради Ольга Герасим’юк констатує і недоліки: часто виробники в стислі терміни і за мізерні гроші штампують, у режимі конвейєра, неякісний продукт, рапортуючи про наявність національного виробництва. Вона також зазначає, що багато серіалів так само зав’язані на російських стереотипах стосунків, ієрархії цінностей, історії, – тому, що творці продукта самі перебувають в цих ментальних координатах.


 


На те, що українські канали не люблять експериментувати з жанрами, нарікає продюсер Star Media Юрій Мінзянов. З його слів, канали йдуть второваною стежкою і багато оригінальних ідей ними відкидається через страх ризику, а, можливо, саме експерименти могли б «вистрілити» і привабити глядача. Наприклад, він розробляв серіальну історію про роботів, – це зараз модний тренд у світі, та наші канали її поки що не сприйняли. 



Що далі?


 


Наступного року вітчизняних серіалів буде ще більше – запевняють телеменеджери. Телеканали вже адаптувалися до законодавчих обмежень, внутрішнє виробництво налагоджене, і за місце в серіальному топ-20, крім «1+1», «України», «Інтера», готові поборотися й інші канали з першої шістки.


 


Програмний директор ICTV Олена Сахацька зазначає, що сьогоднішні 20% закупного продукту вони будуть знижувати на користь власного виробництва, і саме серіали, а не шоу – основа майбутнього телеперегляду.


 


“Емоційні історії про стосунки нам не підходять. Ми шукаємо сильні детективи, кримінальні драми, історії з яскравими чоловічими персонажами і гумором. За 2016 рік через наш контентний департамент пройшло близько тисячі серіальних заявок, і лише 6 з них дійшли до ефірного виробництва”, – ділиться секретами Сахацька. Уже сьогодні ICTV заявив прем’єри «Пес-2»,«На трьох-3»,«Нюхач-3»,«Невиправні».


 


До серіального виробництва підключився і «Новий канал»: знятий спільно зі Star Media комедійний серіал для молодіжної аудиторії «Подорожники» планується в ефір на осінь 2017 року. Також у нинішньому році канал зніме комедії «Будиночок у селі» та «Зятьок» і працює над сценарієм жіночого містичного серіалу «Чаклунки».


 


Тала Пристаєцька, директор ТО СТБ, розповідає, що для пошуку нових ідей вони провели пітчинг і у каналу зараз на різних етапах перебуває шість серіалів, серед яких костюмована драма, медична драма, дві сімейні комедії, драмеді та ситком. Також у розробці великий проект, заснований на українській класиці. На повноцінний комедійний серіал у 2017-му перетворюється скетчком «Коли ми вдома».


 


Джерело: “Телекритика

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше