Основні напрями розвитку телерадіопростору та участь електронних ЗМІ в передвиборній агітації стали темою наради в Хмельницькому - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Основні напрями розвитку телерадіопростору та участь електронних ЗМІ в передвиборній агітації стали темою наради в Хмельницькому

22 лютого під час наради, організованої представником Національної ради у Хмельницькій області Оленою Гавінською спільно з управлінням інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Хмельницької обласної державної адміністрації, керівникам телерадіорганізацій було надано роз’яснення щодо законодавчих норм, які регулюють висвітлення у ЗМІ виборчих перегонів, та представлено звіт про роботу представника у 2018 році.

Торік для телерадіопростору області знаковими були конкурс на багатоканальне мовлення на вільних місцевих (регіональних) каналах мовлення мережі МХ-5 у Полонному, Кульчіївцях та Білогір’ї; 3 конкурси на ефірне радіомовлення з використанням 5 вільних частот у 4 населених пунктах області, у т.ч. 2 конкурси для потреб місцевого радіомовлення; замовлення Національною радою розроблення висновків щодо можливості та умов користування радіочастотним ресурсом для потреб цифрового наземного телевізійного мовлення стандарту DVB-T2 (місцеве мовлення) у 9 населених пунктах Хмельниччини (станом на кінець 2018 року в аналоговому стандарті працювали 10 місцевих телекомпаній).

Олена Гавінська проаналізувала типові порушення законодавства в галузі телерадіомовлення, що були зафіксовані під час моніторингу та перевірок ліцензіатів, а також зупинилася на виконанні телерадіомовниками області квот щодо використання державної мови в ефірі. Зокрема, відзначено, що радіостанції Хмельниччини збільшили обсяг ведення передач українською мовою на 12% порівняно з 2017 роком і з показником 100% ведення передач українською мовою опинилися у четвірці областей-лідерів.

Докладно учасники  обговорили законодавчі норми, що визначають особливості висвітлення телерадіоорганізаціями виборчої кампанії та поширення матеріалів передвиборної агітації. Олена Гавінська ознайомила керівників телерадіоорганізацій з питаннями, що розглядалися під час семінару, присвяченого ролі медіа-регуляторів у забезпеченні дотримання законодавства під час висвітлення ЗМІ виборчих кампаній, що відбувся минулого тижня в Києві. Вона наголосила на постійному моніторингу мовлення та назвала  головні порушення, які вже фіксуються Національною радою та розглядаються на її робочій групі, а саме: подачу ЗМІ незбалансованої та упередженої інформації про окремих кандидатів, порушення вимог щодо оприлюднення соціологічних досліджень, поширення  передвиборної агітації в новинах тощо. Представник Національної ради закликала місцевих мовників дотримуватися як етичних принципів журналістики, так і конкретних вимог, передбачених Законами України «Про телебачення і радіомовлення» й «Про вибори Президента України», та висловила сподівання, що цей іспит місцеві й регіональні компанії складуть як мінімум на добре.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше