Особливості проведення моніторингу місцевих і регіональних ЗМІ під час виборчої кампанії обговорено на селекторній нараді з представниками Національної ради в областях - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Сайт закрито. Офіційний сайт знаходиться за адресою webportal.nrada.gov.ua

Особливості проведення моніторингу місцевих і регіональних ЗМІ під час виборчої кампанії обговорено на селекторній нараді з представниками Національної ради в областях

28 січня під час селекторної наради із представниками Національної ради в областях розглянуто низку питань, пов’язаних із виконанням ними повноважень із нагляду за дотриманням регіональними та місцевими засобами масової інформації законодавства про вибори, а також щодо моніторингу мовних квот на телебаченні. У нараді взяли участь член Національної ради Сергій Костинський, керівники управлінь регуляторного органу та працівники апарату Національної ради.

Представників Національної ради насамперед цікавили нюанси поширення в ефірі місцевих телерадіоорганізацій, які здійснюють ретрансляцію загальнонаціональних мовників, політичної реклами. Узгоджену думку юристів регуляторного органу і фахівців управління контролю та аналізу телерадіомовлення висловив його начальник Роман Кіфлюк. Законодавство передбачає, що політична реклама в медіа розміщується на підставі укладених договорів. Тож місцева телерадіоорганізація, навіть здійснюючи ретрансляцію іншого мовника, повинна мати укладену угоду на поширення будь-якої політичної агітації, що виходить в її ефірі. Інакше, за словами начальника юридичного управління Ганни Літвіщенко, фактично відбуватиметься розміщення на регіональному рівні безкоштовної реклами. Зважаючи на це, представники Національної ради мають поінформувати місцевих і регіональних ліцензіатів про необхідність укладення таких угод. Центральний апарат Національної ради зі свого боку нагадає про це загальнонаціональним телеканалам і радіостанціям. Укладені угоди на розміщення передвиборної агітації повинні мати й ті мовники, які готують передачі на умовах спільного виробництва.

Роман Кіфлюк також нагадав представникам в областях роз’яснення заступника голови Центральної виборчої комісії Євгена Радченка про те, що концерти, фільми та інші подібні матеріали за участі осіб, які зареєстровані кандидатами у Президенти, можуть бути розцінені як політична агітація, якщо містять заклики голосувати. Універсального підходу до усіх таких матеріалів немає. Кожен випадок має і буде розглядатися окремо.

Йшлося під час наради і про законодавчі вимоги для ЗМІ оприлюднювати розцінки на політичну рекламу. Знову ж таки озвучено думку Євгена Радченка про те, що розміщення агітаційних матеріалів у тих медіа, які не оприлюднили або невчасно оприлюднили розцінки на політичну рекламу, неправомірне. Водночас, зауважив Роман Кіфлюк,  відповідальності за порушення цих вимог закон не встановив. Тому завданням представників Національної ради в областях, наголосив Сергій Костинський, буде фіксація всіх порушень чинного виборчого законодавства у діяльності медіа, і ці факти будуть проаналізовані й оприлюднені у звіті робочої групи регуляторного органу, яка стежить за перебігом у ЗМІ виборчої кампанії.

«Нам потрібна ця інформація, щоб зрозуміти характер проблеми, масштаб проблеми для того, щоб формувати потім своє бачення щодо модернізації виборчого законодавства, –  сказав Сергій Костинський. – За результатами виборчої кампанії ми підготуємо аналітичний звіт, який опублікуємо і передамо в Комітет Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики з метою, щоб усі ці порушення, «білі плями» були враховані в майбутньому для внесення змін в законодавство. Тобто ваша робота фактично дозволить виправити всі ці прогалини закону», – додав він, звертаючись до представників регулятора в областях.

Окремі питання стосувалися моніторингу телеканалів щодо дотримання ними вимог до мови  програм і передач. Відбулася перша хвиля моніторингів на цю тему, і зараз розглядаються їх результати, вже виявлено деякі порушення. На основі аналізу зауважено, що в передачах новин враховується і мова сюжетів, а передачі, де ведучі розмовляють різними мовами, не зараховуються до частки україномовних.

Сергій Костинський додав, що нині Національна рада за результатами консультації з юридичними управліннями медіа-груп готує доповнення до методології моніторингу мовних квот на телебаченні. Таким чином, ще низка проблемних аспектів незабаром буде роз’яснена, що полегшить роботу працівникам Національної ради, які проводять моніторинги ефірів телерадіоорганізацій.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше