Оцінка медіаграмотності у Європі: презентація «EduMediaTest»
«EduMediaTest» представив інструменти для оцінки навичок учнів віком від 14 до 18 років у сфері медіа- та цифрової грамотності.
«EduMediaTest» – проєкт, який частково фінансується ЄС у рамках програми «Медіаграмотність для всіх» і реалізується за участі восьми регуляторних органів[1] (п’ять із них – члени Європейської платформи регуляторних органів) з метою оцінки навичок медіа- та цифрової грамотності учнів віком від 14 до 18 років.
На основі інструментів, розроблених у рамках проєкту Аудіовізуальною радою Каталонії (Іспанія) і Університетом Помпеу Фабра (Іспанія), дослідження продемонструвало, що європейська молодь успішно проходить тест на знання цифрових технологій, але зазнає невдачі у критичному розумінні контенту.
Докладніше про результати проєкту:
- Тест містить онлайн-набір із 43 запитань, які стосуються шести сфер: мова, технології, виробництво і поширення, ідеологія, сприйняття та естетика.
- Анкета, яка оцінює здібності учнів і пропонує навчальні матеріали для роботи над допущеними помилками у класі, доступна десятьма мовами.Організації, залучені до проєкту, рекомендують учням зосередитися на розумінні й аналізі отриманого повідомлення. Окрім того, з результатів дослідження стало зрозумілим, що учні не дуже добре знайомі з роботою медіаорганізацій, бізнес-моделями цифрових платформ і аспектами виробництва контенту. Зважаючи на таке, важливим є просування співробітництва між школами й медіа.
- У дослідженні взяли участь майже 9000 учнів із 7 європейських країн, які продемонстрували, що компетентні у технологічних і цифрових нюансах, але мають недоліки у критичному прочитанні контенту, а також у виявленні фейкових новин.
Сфери опитування: мова, технології, виробництво і поширення, ідеологія, сприйняття та естетика
Нейробіолог Джозеф Леду використовує цю діаграму, щоб пояснити кроки в мозку, які беруть участь у візуальному сприйнятті.
(Приклад запитання: Ви читаєте допис у соціальних мережах. Оберіть процес, який у Вашому мозку відбувається першим: ● Емоційна реакція ● Розуміння сенсу)
[1] Аудіовізуальна рада Каталонії (Іспанія), Університет Помпеу Фабра (Іспанія), Регуляторний орган з питань медіа Франції, Агентство з питань електронних медіа Хорватії, Рада з питань мовлення та ретрансляції Словаччини, Центр з питань безпеки в Інтернеті – «Webwise» (Ірландія), Національний центр аудіовізуальних медіа та комунікації (Греція).