Після двох штрафів телеканал «НАШ» отримав від регулятора ще й попередження за опитування глядачів про Нобелівську премію для Путіна - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Після двох штрафів телеканал «НАШ» отримав від регулятора ще й попередження за опитування глядачів про Нобелівську премію для Путіна

Національна рада проводила перевірку ТОВ «НАШ 365», м. Київ, яка стосувалася трансляції 25.09.2020 у проміжок часу із 07.00 до 21.00 інтерактивного голосування із пропозицією українським глядачам відповісти на запитання, чи «Володимир Путін заслуговує на Нобелівську премію миру?» Регулятор дійшов до висновку, що мовник припустився порушень низки законодавчих норм, а тому до нього застосовано санкцію «оголошення попередження».

Як було з’ясовано, приводом для проведення такого голосування стала інформація про висування групою російських громадських діячів кандидатури президента Російської Федерації В. Путіна на здобуття Нобелевської премії миру.

Під час перевірки було зауважено, що методика проведення голосування містила цілу низку хиб та неточностей, через які отримані результати опитування можуть  ввести в оману глядачів телеканалу «НАШ» та українську громадськість щодо значної підтримки населенням України політики російського президента В. Путіна. Таким чином, у діях телеканалу «НАШ» простежуються ознаки наміру ввести аудиторію в оману, маніпулювати недостовірною і неповною інформацією  про оприлюднення даних інтерактивного опитування з важливих питань національної безпеки та соціальної стабільності держави через використання методики інтерактивного опитування, яка не передбачає надання повної і достовірної інформації про результати такого опитування.

Крім того, проведення такого опитування та публічне поширення його результатів в ефірі ТОВ «НАШ 365» створює позитивний образ очільника держави-агресора, а це  своєю чергою може створити загрози національним інтересам та національній безпеці України в інформаційній сфері.

Під час розгляду цього питання голова Національної ради Ольга Герасим’юк зауважила, що телеканал, якби він щиро прагнув інформувати аудиторію, міг би розповісти, як насправді відбувається висування кандидатів на Нобелівську премію. Сам прецедент, створений в Кремлі, не був подією взагалі. «Те, що Путін нібито висунутий на премію миру, це, зрозуміло, фарс, запущений, Кремлем», – наголосила вона. – Якийсь Комков і група росіян запропонували Путіна саме для того, щоб запустити цю тему для пропагандистського обговорення. А редакційна рада телеканалу підхопила це з російської подачі й роздмухала  це на українську аудиторію, оскільки провела навіть специфічне інтерактивне опитування!»

Отже, Національна рада визнала порушення ТОВ «НАШ 365» абзацу дев’ятого частини другої статті 6 (не допускається використання телерадіоорганізацій для трансляції телепередач, виготовлених після 1 серпня 1991 року, що містять популяризацію або пропаганду органів держави-агресора та їхніх окремих дій, що виправдовують чи визнають правомірною окупацію території України); пунктів а), в) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (телерадіоорганізація зобов’язана дотримуватися законодавства України та вимог ліцензії; поширювати об’єктивну інформацію). Мовникові оголошено попередження, його зобов’язано увідповіднити свою діяльність вимогам чинного законодавства.

Цього ж дня, телеканал отримав від регулятора ще кілька санкції – «оголошення попередження»  і «стягнення штрафу» на загальну суму понад 200 тис. грн за поширення в  ефірі закликів до розв`язання агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті. Порушення стосувалися ефіру телеканалу, де  брав участь представник так званої ЛНР Родіон Мірошник,  та показу відеоролика «НАША (НЕ)ЗАЛЕЖНІСТЬ? НАШ ПОКАЖЕ».

Також Національна рада  28 квітня не переоформила ліцензію  телеканалу «НАШ» щодо зміни докладних характеристик каналу мовлення і введення додаткового супутникового ретранслятора, зважаючи на велику кількість порушень та низки нез’ясованих питань щодо мовлення  цієї компанії на супутнику.

Всі три перевірки телеканалу підтверджують систематичність порушень мовником норм українських законів.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше