Правовласник телеканалу «RTVI» запевнив, що в його ефірі не буде порушень українського законодавства - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Правовласник телеканалу «RTVI» запевнив, що в його ефірі не буде порушень українського законодавства

Правовласник іноземної телевізійної програми «RTVI» компанія «Brenrose limited» із Великої Британії запевнила, що виявлені Національною радою в ефірі телеканалу порушення чинного вітчизняного законодавства будуть усунені найближчим часом, а також буде докладено зусиль для унеможливлення подібних порушень надалі. Про це регуляторний орган повідомило ТОВ «Компанія СонаР», яке є дистриб’ютором цього телеканалу в Україні.

13 березня Національна рада звернула увагу «Компанії СонаР» на те, що в ефірі телеканалу «RTVI» 02.02.2017 о 02:27, 16:08, 18:08, 22:29 і 10.02.2017 о 16:08 транслювалася передача «Особое мнение» (спільний проект з радіостанцією «Эхо Москвы», Російська Федерація) за участі російського політолога С. Маркова, головного редактора журналу «Форбс» М. Ускова, журналістів М. Шевченка і А. Красовського, висловлювання яких ставили під сумнів існування України як суверенної держави, свідчать про підтримку терористичних дій проросійських бойовиків та російських найманців, ЗС РФ на Сході України. Учасники передачі вказували на нелегітимності чинної влади в Україні, висловлювали думку про необхідність поділу території України, збройного повалення конституційного ладу,  анексії іншими країнами її територій. Такий контент свідчить про порушення частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» і частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію».

Національна рада звертала увагу дистриб’ютора і правовласника на те, що до С. Маркова і М. Шевченка згідно з рішенням РНБО було застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) як до осіб, що створюють реальні та/або потенційні загрози національним інтересам, національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України.

Крім того, 07.02.2017 на телеканалі «RTVI» транслювався художній фільм «Мотыльки» (Film.UA, 2013) за участі Ю. Назарова, що є порушенням частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». А 04.02.2017 зафіксовано трансляцію художнього фільму «Мамочки» (R-media, 2010),  якому позитивно зображено діяльність працівників російських правоохоронних органів та військовослужбовців ЗС РФ, що є порушенням статті 15-1 Закону України «Про кінематографію».

Відповідаючи на звернення ТОВ «Компанія СонаР», компанія «Brenrose limited» зауважила, що зазначені порушення стали можливими через недостатню поінформованість працівників творчих колективів програм стосовно наявних в Україні обмежень щодо ретрансляції передач за участі осіб, що створюють загрозу національній безпеці, та обмежень у показі фільмів країни-агресора.

Національна рада листом на адресу «Компанії СонаР» також просила дистриб’ютора поінформувати правовласника іноземної програми «Наше любимое кино», що має юрисдикцію Німеччини, про виявлені в його діяльності порушення українського законодавства. Так, 31.01.2017, 03.02.2017, 07.02.2017 транслювалася передача «Счастливый час» (телевікторина), зміст якої суперечить частині третій статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», оскільки трансляція передач з інтерактивними конкурсами (іграми, вікторинами) в Україні заборонена.

Дистриб’ютор зі свого боку зробив повторні зауваження з попередженням про відповідальність компанії «Inter TV limited», надаючи низку роз’яснень. Попередньо повідомлення компанії надсилалося ще у вересні 2016 року.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше