Проєкти з медіа- та цифрової грамотності в Італії - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Сайт закрито. Офіційний сайт знаходиться за адресою webportal.nrada.gov.ua

Проєкти з медіа- та цифрової грамотності в Італії

12 травня відбувся вебінар «Медіаграмотність у Європі: Італія» в рамках серії вебзаходів, присвячених питанню впровадження ініціатив із медіаграмотності у країнах Європи. Заходи відбуваються за організаційної підтримки Мережі «NordMedia» та Асоціації «Media & Learning Association».

Ці вебінари відкриті для всіх, хто цікавиться темою медіаграмотності, – для можливості аналізу, нових ідей та натхнення. Дізнатись більше, передивитися записи попередніх заходів і зареєструватися на майбутні заходи можна тут.

Рух із розвитку медіаграмотності в Італії має давню традицію і характеризується великою кількістю різномасштабних проєктів та ініціатив. Тим не менше, у країні й досі не існує ні правових, ні інституційних рамок для медіаграмотності, а також і політики її просування. Крім того, існує побоювання, що без уніфікованих рамок велика кількість «традиційних» дрібних проєктів та ініціатив може спричинити розпорошення ресурсів і велику фрагментацію підходів до навчання й розвитку навичок медіаграмотності.

Основним дійовим суб’єктом є громадянське суспільство (науковці, асоціації, церковні громади, вчителі, професіонали, освітяни) при незначній підтримці установ. У той час, як цифрова грамотність знайшла своє місце в освітній системі через кошти, проєкти і навчальні ресурси, спрямовані на вдосконалення освітніх технологій, а з 2020 року в рамках ініціативи «Цифрова Республіка» проводиться активна робота на державному рівні з подолання цифрового розриву серед італійського населення та сприяння цифровій інклюзії, принципам і цінностям медіаграмотності виділяється незначне місце у формуванні компетенцій і лише в рамках міждисциплінарного підходу.

Ці два напрями – з проєктної підтримки розвитку медійної та цифрової грамотності – були представлені під час заходу.

Інноваційний проєкт «SCAT.TI», представлений дослідником Лучіано ді Мелє, спрямований на роботу зі школами територіальних громад з метою запобігання й боротьбі з достроковим залишенням школи і бідністю в освіті через сприяння добробуту в школах, позитивне виховання і побудову політики захисту дітей у школах-партнерах із залученням усієї освітньої спільноти до позитивного використання цифрових технологій як інструмента знань, навчання, співпраці, соціалізації, участі та громадянства.

Проєкт фінансується Фондом боротьби з бідністю серед неповнолітніх. У ньому беруть участь 27 партнерів, у тому числі місцеві органи влади, школи та організації третього сектору. Абревіатура SCAT.TI розшифровується як школа, громада, активація, території, інновації: п’ять ключових слів, що представляють наріжні камені проєкту.

Також доктор наук Ізабелла Бруні ознайомила учасників заходу з проєктом «Edu Eco», орієнтованим на підготовку студентів і викладачів на регіональному рівні. Метою проєкту є підвищення кваліфікації учнів, що досягається завдяки постійному використанню інноваційних методів навчання. Проєкт, що перебуває на стадії запуску, був задуманий інноваційною командою Державного промислово-технічного інституту «Галілео Галілей» (м. Ліворно). Проєкт є частиною Національного плану цифрової освіти, який просуває і фінансує Міністерство освіти Італії.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше