Регулятор перевірить «112 Україна» стосовно розпалювання ворожнечі, популяризації органів держави-агресора, поширення необ’єктивної інформації - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Регулятор перевірить «112 Україна» стосовно розпалювання ворожнечі, популяризації органів держави-агресора, поширення необ’єктивної інформації

21 лютого Національна рада на засіданні ухвалила рішення призначити позапланову виїзну перевірку супутниковому телеканалу «112 Україна» – ТОВ «Телерадіокомпанія «112-ТВ», м. Київ. Підставою стали зафіксовані під час моніторингу висловлювання ведучого і гостей у студії, що свідчать про ознаки порушення тих норм законодавства, які забороняють пропагувати чи розпалювати національну, расову чи релігійну ворожнечу та ненависть, популяризувати чи пропагувати органи держави-агресора та їхні окремі дії, поширювати необ’єктивну інформацію.

30 грудня 2018 року в ефірі телеканалу транслювалася передача «Хто кому Рабінович» (з повтором 13.01.2019), у якій ведучий Вадим Рабінович, зокрема, припустився висловлювань: «Скажите пожалуйста, это ничего, что сегодня спокойно с фашистскими флагами те, которые… ну, просто, молодежь не соображающая, и подстрекатели ходят по городу Киеву. Это нормально? Это ничего, что во многих военных подразделениях нашей страны татуировки, свастики. Это как? Соотносится с нашим завтрашним днем?».

У передачі «LIVE» 27 січня (повтори 28.01.2019 о 02:11 та 03.02.2019 о 10:01, ведучий П. Кужеєв), гостем якої був лідер партії «Опозіційна платформа – За життя» В. Рабінович, звучали його слова: «Хотите Украину, которая своими героями видит вот этих вот последователей фашизма, – выбирайте фашизм! Но скажите чесно: нам нравятся эти фашисты…  Нам навязывают эту искусственную какую-то идеологию «бандерштата», а також інші висловлювання, в яких вбачається порушення норм чинного законодавства.

 16 лютого гостем  передачі «Велике інтерв’ю» (повтор 17.02.2019 о 16:20, ведучий П. Кужеєв) був екс прем’єр-міністр України М. Азаров, який назвав події Революції Гідності державним переворотом, а також заперечив наявність на Донбасі регулярних частин російської армії. «Но основа конфликта, запомните, – это государственный переворот. Не было бы государственного переворота, состоялись бы досрочные выборы – был бы Крым в Украине, и был бы Донбасс в Украине, был бы мир, согласие и стабильность», «Это ясно показало националистический неонацистский характер пришедшей власти», – звучали в ефірі твердження М. Азарова.

Крім того, 15 грудня 2018 року в ефірі телеканалу із вуст ведучого прозвучала інформація, яка була дубльована і текстом на екрані, про те, що у Вінниці 20 молодиків увірвалися до кафедрального собору після служби та вигнали звідти священиків. Інформація про захоплення собору згодом була спростована на сайтах Stopfake.org і Depo.ua. Однак у своєму телеефірі ТОВ «Телерадіокомпанія «112-ТВ» не спростувало інформацію, яка має ознаки поширення необ’єктивної інформації.

Таким чином, Національна рада вбачає у поширених на телеканалі «112 Україна» програмах ознаки порушення абзаців четвертого і дев`ятого частини другої статті 6, пунктів а) та в) частини першої статті 59 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» і частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію».

Регулятор також звернеться до регіональних компаній «Аріадна ТВ», «Лідер ТВ», «Партнер ТВ», «ТВ Вибір» і «Новий формат ТВ», які мовлять з аналогічною до «112 Україна» програмною концепцією, з проханням надати записи їхніх ефірів для аналізу.

 

Ілюстрація з сайту ukrinform.ua

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше