Регулятор пояснюватиме всі етапи реформування медійної галузі
Національна рада веде підготовку до імплементації положень нового закону, який набуває чинності 31 березня. Триває інтенсивна робота над оновленням нормативних актів, розробляються нові методики, визначаються найголовніші напрями майбутньої Стратегії діяльності медіарегулятора. Також для всіх, хто бажає дізнатися більше про законодавчі новації з компетентних джерел, регулятор готує роз’яснення щодо окремих законодавчих новел. Етап перший – презентація щодо впровадження системи спільного регулювання.
Як діятиме ця система, чи створить вона детальні кодекси мовлення, чи запровадить методи, завдяки яким поменшає порушень у контентному наповненні, чи спонукатиме медіа до саморегуляції, чи стане запобіжником для зловживань із боку медіарегулятора – покаже час. У практиці діяльності європейських медіа діють форми співрегулювання, однак немає таких, які можна було б скопіювати і просто перенести в українську медійну сферу. Тому впровадження української системи співрегулювання стане для всіх нас своєрідним іспитом і експериментом, який або підтвердить, або спростує її ефективність.
Національна рада має надію, що українська система приживеться, а її кодекси стануть такими ж ефективними, як кодекси мовлення Ofcom. Адже саме розроблення кодексів мовлення, добір експертів, які працюватимуть над ними, а потім розглядатимуть конкретні випадки порушень – це основне завдання органів співрегулювання. Після того, як будуть сформульовані чіткі і зрозумілі критерії, названі основні ризики, яких мають уникати медіа, ця система регулювання запрацює і, сподіваємося, поліпшить спілкування не лише між регулятором і медіа, а й між суспільством і медіа.
У нашій презентації є відповіді на такі питання: що таке співрегулювання, в яких сферах воно діятиме, хто може створювати органи спільного регулювання, які питання належать до співрегулювання, коли подавати заяви для входження до робочих груп зі створення органів спільного регулювання тощо.
Медіарегулятор уже розпочав консультації з учасниками медійного ринку щодо цього та інших питань імплементації Закону «Про медіа». Нові законодавчі положення та нові функції регулятора обговорюються з медіаспільнотою в регіонах. Найактуальніші питання регулювання і нагляду за діяльністю медіа незабаром розглядатиме на своєму черговому засіданні Громадська рада, що діє при Національній раді. Галузеві громадські організації також готують свої пропозиції.
Національна рада й українські медіа мають усі шанси зробити медійну реформу результативною.



























