Регулятор застерігає ліцензіатів не порушувати закон, користуючись обставинами воєнного часу - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Регулятор застерігає ліцензіатів не порушувати закон, користуючись обставинами воєнного часу

Національна рада в умовах повномасштабного воєнного вторгнення росії в Україну постійно моніторить ефіри ліцензіатів і нині констатує, що деякі мовники намагаються скористатися з воєнного стану. Регулятор фіксує ознаки порушення законодавства, а компанії ігнорують запити щодо надання пояснень. Національна рада розцінює таку позицію мовників як маніпуляцію воєнним станом і закликає налагодити належну комунікацію з державним медіарегулятором.

Оскільки в період воєнного стану Національна рада не може проводити перевірки, вона, фіксуючи ознаки порушення в ефірах мовників, звертається до них за поясненнями, розповів про ситуацію член Національної ради Максим Онопрієнко. У тих випадках, коли ліцензіати відповідають і їхня аргументація є достатньою, регулятор врахує це під час розгляду питання після Перемоги.

Однак трапляються випадки, коли ліцензіати ігнорують звернення Національної ради і не надають пояснень. 

«Це небезпечна тенденція, бо ми розцінюємо її не як недбалість чи неможливість через якісь обставини надати відповідь, а як маніпуляцію воєнним станом», – сказав Максим Онопрієнко.

Наразі ознаки порушень законодавства зафіксовані в роботі таких мовників:

  • ПІІ у формі ТОВ «ТРК «НБМ» (логотип “5”);
  • ТОВ «ТРК «Радіо-Ера» («НВ»);
  • ТОВ «Тотвельд» («XSPORT»);
  • ТОВ «Телеканал «Прямий» («ПРЯМИЙ»);
  • ТОВ «ГолдберрІ»  (логотип «ЕСПРЕСО»);
  • АТ НСТУ (Радіо «Промінь»);
  • Українська корпорація «Телебачення і радіомовлення «ЮТАР» («KISS FM»);
  • ТОВ «Міжнародна комерційна телерадіокомпанія» (логотип «ICTV»);
  • ТОВ «Рєал істейт-ТВ» (логотип «2+2»);
  • ТОВ ТРО «Мульті медіа сервіс» (логотип «К1»);
  • ТОВ «Телеканал «МЕГА» (логотип «М»);
  • ПАТ «Телекомпанія «ТЕТ» (логотип «ТЕТ»);
  • ТОВ «ТЕЛЕСТУДІЯ «СЛУЖБА ІНФОРМАЦІЇ» (логотип «НТН»);
  • ТОВ «ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ «КІНО ТВ» (логотип «Ентер-фільм»);
  • ТОВ «НОВИЙ КАНАЛ»  (логотип «Н»);
  • ТОВ «УНІАН ТБ» (логотип «ПЛЮСПЛЮС»).

Найчастішими є такі порушення:

– недотримання правил мовлення у дні пам’яті;

– вживання інвективної лексики;

– немає субтитрів державною мовою;

– обсяг національного продукту становить менше ніж 50% передач.

Максим Онопрієнко наголосив, що моніторинги Національної ради тривають, усі порушення фіксуються, і мовникам таки доведеться відповідати. «Наполегливо радимо перевірити поштові скриньки і якнайшвидше надати відповіді і пояснення щодо усіх запитів», – резюмував він. 

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше