Регулятор звернувся до правовласника каналу RTVI щодо виявлених порушень у трансляції програм - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Регулятор звернувся до правовласника каналу RTVI щодо виявлених порушень у трансляції програм

Національна рада звернулася письмово до правовласника іноземної програми RTVI – компанії «Brenrose Limited» пана Б. Баумса – з інформацією про зафіксовані порушення Європейської конвенції про транскордонне телебачення та законодавства України і попередила про можливість відключення програм цього мовника.

З 3 по 9 липня 2017 року фахівці регуляторного органу провели моніторинг ефіру іноземної програми RTVI, що має юрисдикцію Великої Британії. Його результати засвідчили, що зміст цієї іноземної програми не відповідає вимогам Європейської конвенції і законодавства України.

Так, 5 та 6 липня зафіксовано вихід передачі «Особое мнение» за участю керівника програми центру Карнегі А. Колесникова та головного редактора журналу «Форбс» М. Ускова, висловлювання яких свідчать про підтримку анексії АР Крим, принижують чинну владу в Україні і в цілому Україну як державу.

4 липня з повтором 5-го зафіксовано трансляцію забороненого Державним агентством України з питань кіно фільму «Небесный суд» (виробництво «Централ Партнершип», Росія, 2012), а 9 липня – фільму «Два дня» (виробництво «Централ Партнершип», Росія, 2011) за участю осіб, яких внесено до Переліку осіб, що створюють загрозу національній безпеці України – Михайла Порєченкова та Федора Бондарчука;

16 і 17 липня транслювався фільм «Бармен» (виробництво Art Pictures Studio, Росія, 2015) за участю акторів, які внесені до зазначеного Переліку – Івана Охлобистіна та Федора Бондарчука;

26 червня у передачі «Тут и там» під час обговорення перспектив вирішення конфлікту на Донбасі незаконно обрані від Криму сенатор Ольга Ковітіді та депутат Держдуми РФ від міста Севастополя Дмитро Бєлік у своїх висловлюваннях заперечували територіальну цілісність України.

Крім того, в лютому 2017 року під час моніторингу програми RTVI Національна рада зафіксувала трансляцію передачі «Особое мнение» (спільний проект RTVI з радіостанцією «Эхо Москвы» (Російська Федерація) за участю російського політолога С. Маркова, головного редактора журналу «Форбс» М. Ускова, журналістів М. Шевченка та А. Красовського, висловлювання яких ставлять під сумнів існування України як суверенної держави, свідчать про підтримку терористичних дій проросійських бойовиків та російських найманців, ЗС РФ на Сході України. Також учасники передачі звинувачували українську владу в тяжких злочинах проти людства та прав людини, вказували на нелегітимність чинної влади в Україні, виказували думку про необхідність розділення території України, збройного повалення конституційного ладу, анексію іншими державами її територій.

Такий контент свідчить про наявність в діяльності цього іноземного мовника порушень частини другої статті 6 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» та частини першої статті 28 Закону України «Про інформацію».

Крім того, необхідно врахувати, що до С. Маркова, М. Шевченка було застосовано персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно з рішенням РНБО України від 02.09.2015 (введено в дію Указом Президента України від 16.09.2015 № 549/2015) як до осіб, що створюють реальні та/або потенційні загрози національним інтересам, національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України.

Регулятор вже звертався до дистриб’ютора цієї програми ТОВ «СонаР» із аналогічним повідомленням у березні цього року, тоді йшлося про результати моніторингу, проведеного у лютому 2017 року. У відповідь отримав копію звернення дистриб’ютора до правовласника, а згодом і лист від правовласника, в якому останній повідомив Національну раду про те, що вбачає достатньою умовою для ретрансляції своєї програми на території Україні відповідність свого контенту вимогам Конвенції, а також запевнив про свої наміри у подальшому дотримуватися чинного законодавства України.

На разі компанію «Brenrose Livited» поінформовано, що відповідно до частини другої статті 24 Конвенції (обидві країни і Україна, і Велика Британія ратифікували цей міжнародний документ) сторона, яка здійснює прийом програм, може тимчасово припинити ретрансляцію, адже встановлені факти порушень на телеканалі RTVI мають очевидний, серйозний характер, призводять до виникнення складних громадських проблем, тривають більше двох тижнів після повідомлення про них.

Національна рада ще раз попросила правовласника поінформувати про результати розгляду порушеного питання. У разі ігнорування вимог національного законодавства, керуючись зазначеною нормою Конвенції, український регуляторний орган буде змушений розглянути питання щодо тимчасового припинення ретрансляції іноземної програми RTVI на території України.

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше