Регуляторний орган у сфері медіа Великої Британії опублікував новий звіт щодо онлайн-медіа - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Регуляторний орган у сфері медіа Великої Британії опублікував новий звіт щодо онлайн-медіа

Регулятор Великої Британії (Ofcom) оприлюднив новий звіт «Online Nation Report 2020», де представив повну картину онлайн-споживання та онлайн-індустрії у країні.

Криза, пов’язана з пандемією, спричиненою коронавірусною інфекцією COVID-19, призвела до зменшення доходів від онлайн-реклами та продемонструвала розрив між різними віковими категоріями людей. Документ був підготовлений Ofcom для кращого розуміння ринку комунікацій та поведінки користувачів під час карантинних обмежень. У звіті детально проаналізовано, які онлайн-послуги користувалися популярністю та які бізнес-моделі були найефективнішими з фокусуванням уваги на онлайн-іграх, платформах спільного доступу до відео і послугах онлайн-комунікацій.

Основні тенденції у сфері онлайн-споживання:

  • Перехід до використання мобільних девайсів та відхід від тотального використання лише персональних комп’ютерів.
  • Збільшення обсягу часу використання мережі Інтернет щодня (близько 17 хвилин в день, значне збільшення під час жорсткого карантину). Особи віком від 18 до 24 років проводили в мережі Інтернет на 1 годину більше, ніж доросліші особи.
  • Зростання популярності послуг онлайн-комунікації, особливо в період жорсткого карантину (35% користувачів онлайн-відеозв’язку у лютому; 71% – у травні). Однак користувачі надають перевагу послугам обмеженої кількості постачальників.
  • Телебачення залишається найпопулярнішим різновидом медіа щодо доступу до інформаційно-аналітичних програм, однак онлайн-джерела набувають привабливості для користувачів (+5% використовували соціальні мережі для доступу до новин порівняно з 2019 роком).

Різновиди пристроїв, що підключені до мережі Інтернет у домогосподарствах

 

Обсяг часу, проведеного в мережі Інтернет, середні показники на одного користувача в день,
за віком: листопад 2019 – квітень 2020

 

Обсяг часу, проведеного в мережі Інтернет протягом дня, середні показники (години, хвилини)

Основні тенденції щодо онлайн-досвіду:

  • Розрив поколінь: більше ніж 1 з 10 дорослих осіб не використовують мережу Інтернет. Дослідження медіаграмотності продемонстрували, що особи віком понад 65 років мають обмежений доступ до інформації щодо державних послуг та адміністративних процесів.
  • Загальна впевненість щодо власних можливостей та розуміння процесів в мережі Інтернет. Однак тільки 53% дорослих осіб вважають рекламу основним джерелом фінансування для пошукових систем.
  • Високий рівень занепокоєння щодо наявності власного негативного онлайн-досвіду (89% – особи віком від 12 до 15 років і 86% – дорослі).

Обсяг потенційних загроз в мережі Інтернет, яких зазнали дорослі та діти за останні 12 місяців

 

Звітування онлайн-платформ щодо виявлення шкідливого контенту (1)

 

Звітування онлайн-платформ щодо виявлення шкідливого контенту (2)

Основні тенденції щодо онлайн-індустрії:

  • Google та Facebook залишаються основними гравцями: у вересні 2019 року більше третини часу, проведеного у мережі Інтернет, було витрачено саме на цих платформах.
  • Популярність онлайн-послуг, що не належали групі GAFAM[1], значно зросла у період карантину (TikTok, Houseparty).
  • Прибутки від реклами в мережі Інтернет зросли (сукупний темп зростання склав 20% за останні 5 років), хоча пандемія вперше призвела до зниження популярності платного пошуку та медійної реклами в мережі.
  • ¾ дітей у віці від 5 до 15 років користувалися онлайн-іграми у 2019 році, оскільки такі ігри стали доступним способом проведення часу для всіх і на будь-якому пристрої.
  • Послуги спільного доступу до відео та користувацьке відео приваблюють людей і як глядачів, і як авторів відео.

 

Кількість гравців онлайн-ігор, які одночасно займаються іншими видами діяльності (%)

 

Найпопулярніші канали Великобританії на платформі YouTube

[1] GAFAM – велика п’ятірка, термін використовується для опису 5 американських транснаціональних компаній, що спеціалізуються на онлайн-послугах та домінують у кіберпросторі: Google, Amazon, Facebook, Apple та Microsoft.

 

Джерело: офіційний сайт Ofcom