Регуляторний орган з питань медіа Польщі оприлюднив звіт за результатами моніторингу захисту дітей на основі правил саморегулювання - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Регуляторний орган з питань медіа Польщі оприлюднив звіт за результатами моніторингу захисту дітей на основі правил саморегулювання

Регуляторний орган з питань медіа Польщі (KRRiT) опублікував звіт щодо стану захисту дітей і саморегулювання, в якому підтвердив ефективність системи саморегулювання, розробленої спільними зусиллями провайдерів медіапослуг, галузевих асоціацій та KRRiT у сфері захисту дітей.

Відповідно до законодавчо визначених повноважень KRRiT просуває процеси розробки та реалізації кодексів поведінки при саморегулюванні і має право регулярно контролювати їх виконання.

Таким чином, регулятор Польщі забезпечує можливість для медіа індустрії долучатися до розробки гнучких правил, адаптованих до необхідного в умовах постійного розвитку аудіовізуального середовища рівня захисту споживачів медіапослуг. Кодекси поведінки мають на меті доповнити вже наявні правила, але вони можуть містити нові додаткові зобов’язання.

У звіті KRRiT зробив аналіз реалізації трьох найефективніших актів саморегулювання:

  • Угода телевізійних мовників про правила трансляції реклами і спонсорських посилань продуктів харчування або напоїв, що містять інгредієнти, надмірна кількість яких у щоденному раціоні є недоцільною (HFSS): Угода спрямована на запобігання розміщенню таких рекламних повідомлень у програмах, орієнтованих на дітей. KRRiT зазначає, що, як правило, дитячі канали старанно дотримуються узгодженої практики, навіть ті, хто не підписав Угоду. Також планується докласти зусиль щодо регулювання комерційних повідомлень про торгові марки фаст-фуду і реклами на каналах, які не призначені спеціально для дітей, але транслюють програми, що залучають велику дитячу аудиторію.
  • Кодекс належної практики щодо детальних правил захисту неповнолітніх у рамках надання аудіовізуальних медіапослуг на замовлення: ухвалений у 2014 році цей кодекс вимагає, щоб перегляд послуг на замовлення здійснювався з використанням відповідної системи авторизації, яка перешкоджає доступу неповнолітніх до неналежного контенту. KRRiT вітає високий рівень дотримання цього правила. Однак нові «попередньо оплачені послуги», що можуть дозволити неповнолітнім обійти цей механізм, викликають певне занепокоєння. Крім того, звіт закликає постачальників послуг на замовлення ретельно проаналізувати свої пропозиції, щоб забезпечити відповідну класифікацію їх контенту.
  • Хартія захисту дітей від реклами: нещодавно ухвалена ця Хартія ставила за мету заборонити спрямовану на дітей комерційну рекламу будь-якої продукції, яка може погіршити їх розвиток. Як наслідок, досягнення Хартії перевершили всі очікування (виконання положень у 99% випадків).  Також завдяки ухваленню документа стало можливим вилучати шкідливий контент із рекламних роликів, які лише опосередковано спрямовані на дітей і молодь.

Польський регулятор дійшов висновку, що наявна система дозволяє медіаіндустрії розвивати власні процедури і механізми для досягнення відповідного рівня захисту споживачів медіапослуг. Однак слід зазначити, що KRRiT «все ще зберігає повноваження щодо самостійного регулювання питань, на які поширюється компетенція регулятора, якщо саморегулювання виявиться неефективним і недостатнім».

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше