Регулювання безпеки в мережі Інтернет: дорожня карта Ofcom - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Регулювання безпеки в мережі Інтернет: дорожня карта Ofcom

Медіарегулятор Великої Британії (Ofcom) розробив і керуватиметься планом щодо регулювання онлайн на платформах, хоч такий підхід і ґрунтується на сиcтемному ризику. Регулятор закликає індустрію, громадянське суспільство надавати докази потенційної шкоди від онлайн-контенту та юридичної шкоди для дітей і дорослих.

6 липня 2022 року медіарегулятор Великої Британії оприлюднив «Дорожню карту регулювання», де представив огляд того, як саме він планує реалізувати положення законопроєкту про безпеку в мережі Інтернет (Online Safety Bill)[1]. Цей законопроєкт ще перебуває на етапі розгляду Парламентом, він має запровадити нові правила і зобов’язання щодо уважного ставлення до онлайн-послуг, які передбачають розміщення користувацького контенту, а також використання пошукових систем. Це допоможе протидіяти потенційній шкоді від незаконного контенту. Ця Дорожня карта не призначена для надання рекомендацій провайдерам, але демонструє, як Ofcom буде виконувати свої нові зобов’язання, відповідно до закону про безпеку в мережі Інтернет.

Законопроєкт містить вимоги до провайдерів онлайн-послуг щодо комплексного і превентивного підходу до управління ризиками в інтернеті, а також врахування ризиків для безпеки користувачів у рамках розробки продуктів і послуг. Окрім того, послуги, які підпадають під спеціальні категорії, повинні відповідати додатковим зобов’язанням, таким, як наприклад, деталізовані звіти про прозорість. Мета полягає в тому, щоб мінімізувати шкоду, а не повністю її викорінити.

Ґрунтуючись на досвіді регулювання платформ спільного доступу до відео, Ofcom не застосовуватиме регулювання за ознакою контенту, а зосередить свою увагу на адекватності системи послуг і процесів, з метою захисту користувачів (безпека за визначенням).

Ofcom має намір регулювати онлайн-акторів за допомогою «наглядового» підходу, підґрунтям якого є оцінка ризиків: диференційований, гнучкий і пропорційний підхід, із урахуванням, зокрема, технічної можливості та еволюції, охоплення послуги, тип послуги та функціональні можливості (користувач-користувач/пошукова система/інше), а також цільова аудиторія (діти). У такому разі пріоритет надаватиметься послугам із високим ризиком та високим рівнем впливу.

Розробка такої практики управління ризиками щодо онлайн-послуг є довготривалим проєктом, і тому Ofcom планує зосередити свою увагу на здійсненні превентивних дій щодо видалення найбільш значної онлайн-шкоди. Для цього Ofcom використовуватиме тісні зв’язки з індустрією, громадянським суспільством та іншими державними органами Великої Британії, та за її межами, щоб розробляти цілеспрямовані заходи реагування на шкоду залежно від характеру шкоди, що розглядається.

Запланований графік роботи Ofcom (коли повноваження набудуть законної сили – імовірно через два місяці з моменту набуття чинності закону):

  • Оприлюднення Керівництва щодо оцінки ризиків та Кодексу правил щодо незаконного контенту;
  • Після оприлюднення підзаконних актів, оприлюднення проєктів Кодексу щодо захисту дітей та дорослих від юридичної шкоди, а також здійснення оцінки галузевого ризику, пов’язаного з юридичною шкодою для дітей та дорослих.

Така Дорожня карта буде удосконалюватися залежно від потенційних оновлень законодавства.

Разом з Дорожньою картою Ofcom також опублікував заклик до надання доказів, з метою акумулювання «інформації про оцінку ризиків шкоди від незаконного контенту, про варіанти зниження рівня шкоди в Інтернеті, оцінку щодо доступу дітей і вимог до прозорості». Провайдерів, представників регуляторних органів, науковців, представників громадянського суспільства, споживачів та інших зацікавлених осіб запрошують до участі зі збору доказів.  Їх відповіді чекають до 17:00 13 вересня 2022 року.

 

[1] https://bills.parliament.uk/bills/3137

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше