«Репортери без кордонів» подали позов на французького медіарегулятора після його твердження, що він не може зупинити російську пропаганду - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

«Репортери без кордонів» подали позов на французького медіарегулятора після його твердження, що він не може зупинити російську пропаганду

Правозахисна організація «Репортери без кордонів» (RSF) попросила Державну раду Франції скасувати твердження французького медіарегулятора ARCOM про те, що він не має законних повноважень наказати французькому супутниковому оператору Eutelsat припинити поширювати на своїх супутниках російські пропагандистські канали. Про це організація повідомила на своєму сайті.

Запит до Державної ради, що діє як вищий суд Франції з питань адміністративного правочинства, був поданий юристом RSF Патрісом Спінозі 17 листопада. Він просить Державну раду визнати недійсною позицію ARCOM, яку він озвучив 29 вересня. Французький медіарегулятор зазначив, що відповідно до закону Франції про свободу комунікації 1986 року він не має юрисдикції над трансляцією компанією Eutelsat російських пропагандистських каналів.

Водночас RSF звернулися до адміністративного судді з проханням призупинити рішення ARCOM і визнати його юридично неправильним, аби змусити ARCOM переглянути його.

Своє рішення ARCOM ухвалив у відповідь на звернення «Репортерів без кордонів» від 8 вересня, що базувалося на підготовленому Комітетом Дідро досьє. У своєму листі організація просила ARCOM надіслати Eutelsat офіційне повідомлення про припинення трансляції сигналів трьох російських телеканалів до Росії, України та країн Балтії. Ці три канали є головними інструментами кремлівської військової пропагандистської машини і розповсюджуються двома російськими дистриб’юторами – платформами «НТВ+» і «Триколор». До речі, ці платформи раніше припинили трансляцію в росії каналів зі справжньою журналістикою – BBC, EuroNews і France 24.

«Відмова ARCOM зайнятися серйозними проблемами боротьби з пропагандою і підтримки журналістики викликає великий жаль. Ми просимо, щоб Державна рада визнала цю відмову незаконною. Чи в епоху гібридної війни Eutelsat повинен бути одним із тих, хто отримує прибуток у новій війні? Ніхто не сліпий більше, ніж той, хто не хоче бачити», – сказав Крістоф Делуар, генеральний секретар RSF.

Швидка відповідь ARCOM у такому складному питанні здивувала RSF. Вони висловили жаль, що представники організації не були запрошені для того, аби представити суть питання. Водночас RSF відзначили, що ARCOM не ставить під сумнів, що висловлювання, які транслюються на трьох російських каналах, підпадають під кримінальну відповідальність.

Згідно зі статтею 43-4 французького закону про свободу зв’язку 1986 року є два критерії, які уповноважують ARCOM до вирішення питання з трансляцією російських каналів. Перший – якщо сигнали телеканалу передаватимуться із супутникової станції висхідної лінії зв’язку (так званого ап-лінку), розташованої у Франції чи іншій країні-члені Європейського Союзу. Другий – використання супутників, які належать Франції. Однак ARCOM розглядає лише перший із цих критеріїв і ігнорує другий.

Нагадаємо, раніше 39 депутатів Європейського парламенту звернулися до Верховного представника Європейського Союзу з питань закордонних справ і політики безпеки Жозепа Борреля з проханням призупинити трансляцію російських каналів європейськими супутниками.

Також днями Національна рада надіслала листа генеральній директорці Eutelsat Еві Бернеке із закликом до компанії припинити обходити санкції ЄС щодо заборони поширення російських пропагандистських каналів.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше