Робоча група з нагляду за перебігом у ЗМІ виборчої кампанії розглянула перші матеріали моніторингу мовників

16.09.2020

15 вересня в Національній раді відбулося чергове засідання робочої групи, яка здійснює нагляд за дотриманням медіа виборчого законодавства під час місцевих виборів. У ньому взяли участь відповідальний секретар Юрій Зіневич, член Національної ради Максим Онопрієнко, працівники апарату регуляторного органу. Он-лайн до засідання приєдналися член Центральної виборчої комісії Віталій Грень і представники Національної ради в областях.

Під час зустрічі було повідомлено про те, що моніторингом загальнонаціональних, супутникових телерадіокомпаній у період із 8 по 10 вересня зафіксовано трансляцію реклами політичних партій у блоках комерційної реклами в ефірі 4 телекомпаній і 10 радіостанцій. Це – «Інтер», «1+1», «Україна», «112 Україна» і «Ретро ФМ», «Наше радіо», «Русское радио Україна», «Хіт ФМ», «KISS FM», «Люкс ФМ», Перець ФМ, «Мелодія ФМ», «Пятница», «Шансон». Водночас наголошено на тому, що статтею 52 Виборчого кодексу визначені строки проведення передвиборної агітації. Вона може бути розпочата кандидатом, партією (організацією партії) наступного дня після дня прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидата (кандидатів). Передвиборна агітація у період виборчого процесу поза строками, встановленими у цій статті, заборонена. 

 У рамках нинішньої кампанії з виборівдепутатів місцевих рад і сільських, селищних, міських голів реєстрація кандидатів розпочнеться 15 вересня і триватиме до 25 вересня. Для того, щоб з’ясувати, чи мала місце передчасна агітація, Національна рада, керуючись частиною п’ятою статті 55 Виборчого кодексу, звернеться до телерадіоорганізацій, в ефірі яких були зафіксовані рекламні ролики, із запитами про надання інформації щодо підстав для розміщення цих матеріалів. Це питання буде розглянуте на наступному засіданні Національної ради в четвер.

  Також були розглянуті матеріали, розміщені в ефірі деяких місцевих мовників. Було зауважено, що в регіонах телерадіокомпанії часто показують інформаційні сюжети начебто на суспільні теми, однак у них можна спостерігати популяризацію певної партії. Для того, щоб допомогти мовникам висвітлювати події виборчої кампанії без порушень законодавства, Національна рада підготує роз’яснення про те, на що варто звертати увагу при підготовці інформаційних матеріалів, щоби вони не сприймалися як прихована політична агітація. Незабаром вони будуть оприлюднені на сайті регуляторного органу. Особлива увага медійників, наголосив Юрій Зіневич, має бути спрямована на те, щоб мінімізувати показ політичної символіки партій і кандидатів у новинних сюжетах. Заступник голови робочої групи Максим Онопрієнко закликав працівників ЗМІ бути відповідальними, перевіряти фактаж, не допускати маніпуляцій виборцями з боку політичних партій, використовуючи медійні ресурси, а також працювати з першоджерелами.Про баланс висвітлення виборів, за словами начальника юридичного управління Ганни Літвіщенко, можна буде говорити під кінець виборчого процесу. 

  Більш активно моніторинг Національна рада проводитиме після 17 вересня, коли ЦВК і ТВК почнуть реєструвати кандидатів на місцевих виборах. Наступне засідання робочої групи відбудеться 22 вересня.  


Перейти до вмісту