Російський канал RT заборонено в Німеччині - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення

Російський канал RT заборонено в Німеччині

Медіарегулятор регіону Берлін-Бранденбург Німеччини ухвалив рішення про заборону телеканалу «RT DE», що належить російському державному мовнику «Russia Today». Вивчивши документи, регулятор дійшов висновку, що мовник намагався транслювати свої передачі в країні в обхід її законодавства.

16 грудня 2021 року російський новинний телевізійний канал «RT DE», що належить російському державному мовнику «Russia Today», який західні політики називають «пропагандистським інструментом Кремля», розпочав супутникове мовлення німецькою мовою. Починаючи із цього дня пряма трансляція каналу відбувалась через супутник до 33 європейських країн за ліцензією, яку канал отримав в Сербії, де уряд підтримує російські інтереси. Сербська реєстрація є спробою обійти менш сприятливі закони ЄС.

17 грудня Медіарегулятор регіону Берлін-Бранденбург (MABB) Німеччини заявив про порушення справи проти німецькомовного каналу «RT DE» зважаючи на те, що канал намагався працювати в Німеччині без відповідної ліцензії. МАВВ наголосив, що компанія RT не надавала заявних документів для отримання ліцензії на мовлення в Німеччині, хоча має власну студію в Берліні. У червні 2021 року канал звернувся за ліцензією до Люксембургу в обхід німецького законодавства. Люксембург відхилив запит, посилаючись на правовий суверенітет ФРН.

«RT DE» повідомив на своєму веб-сайті, що йому було надано ліцензію на кабельне і супутникове телебачення в Сербії, що дозволяє каналу згідно з Європейською конвенцією про транскордонне телебачення здійснювати трансляцію в Німеччині. При цьому МАВВ заявив, що попередня оцінка показує, що сербської ліцензії недостатньо. Оскільки організація німецькомовної версії «RT» здійснюється берлінським виробничим підприємством, а контент каналу спрямований на жителів Німеччини, мережа підпадає під юрисдикцію ФРН.

Німеччина домоглась від супутникового оператора Eutelsat (ETL.PA, Франція) припинення супутникової трансляції російського новинного каналу «RT DE» із 22 грудня 2021 року.

Також 16 грудня відеохостинг YouTube видалив новий німецькомовний канал російської державної компанії RT через п’ять годин після запуску. Канал «RT auf Sendung» («RT в ефірі») став уже третім заблокованим каналом компанії. Наприкінці вересня 2021 року YouTube вже видалив без можливості поновлення два інших канали RT – «RT DE» і «Der Fehlende Part». Спочатку RT закидали публікацію недостовірних даних щодо COVID-19, а потім – спробу обійти застосовані обмеження, що є порушенням умов використання YouTube.

Юридично дії медіарегулятора можуть призвести до штрафу в розмірі до 500 000 євро, а RT потенційно може бути заборонено. RT має право оскаржувати будь-які рішення в суді.

 

Подати запит
на публічну інформацію
Детальніше